برگزاری اولین همایش ملی بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25314
ساعت 19:03 پنج‌شنبه 30 آذر 1391
اولین همایش ملی بندر خشک با حضور مدیران و مقامات استانی و کشوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این همایش با حضور کرم رضا پیریایی استاندار قم، علیرضا بهمنی معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد، عباداله کامکار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مدیر کل امور بین الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت راه و شهرسازی، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک جمهوری اسلامی، مدیران راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد.
هدف از برگزاری این همایش تبیین نقش بنادر خشک در توسعه پایدار کشور، ایجاد زمینه ارتباط بنادر خشک با دستگاه های اجرایی و صنعتی کشور، کمک به معرفی محققین و پژوهشگران فعال در زمینه بنادر خشک و ارتقا سطح دانش فنی آن در کشور است.
همچنین ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی در زمینه بنادر خشک و تلاش برای در جهت افزایش سهم استان قم در حمل و نقل کشور با توجه به مزیت های نسبی آن با تکیه بر پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از دیگر اهداف برگزاری اولین همایش ملی بندر خشک در سلفچگان بوده است.
نقش حمل و نقل ترکیبی در توسعه پایدار منطقه و نیز جایگاه بندر خشک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در توسعه صادرات غیر نفتی، کارآیی لجستیکی و افزایش سهم حمل و نقل چند وجهی در کشور از جمله محورهای این همایش بود.
ایجاد صنایع تولیدی، بسته بندی و خطوط مونتاژ با بهره گیری از ارزش افزوده برای انتقال فناوری و اشتغالزایی، فراهم کردن امکانات ذخیره سازی در عرضه مواد نفتی و مشتقات مربوط در داخل کشور و ترانزیت آن به مبادی خروجی و آزادی کامل و ورود و خروج سرمایه و منافع حاصل از فعالیت اقتصادی و تولید برای سرمایه های خارجی و داخلی با منشا خارجی طبق قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی از جمله فعالیت های این منطقه بعنوان قلب اقتصاد کشور است.

 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو