همایش بندر خشک/ 60 درصد صنایع کل کشور در استان قم قرار گرفته است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25315
ساعت 19:31 پنج‌شنبه 30 آذر 1391
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: 60 درصد صنایع مهم کشور در جوار این منطقه قرار گرفته است و وجود زیرساخت‌های‌ مناسب، شرایط حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عباداله کامکار در اولین همایش ملی بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به محل استقرار این منطقه در چهار راه ترانزیت کشور و سهولت و دسترسی به نقاط و مراکز سیاسی، تجاری و صنعتی در این منطقه، افزود: سلفچگان بهترین فرصت ها را برای ایجاد اولین بندر خشک کشور دارا است و امیدواریم با حمایت های مسئولان ذیربط این امر به زودی محقق شود.
وی افزود: این منطقه ظرف دو سال گذشته از لحاظ میزان ارزش افزوده کالاها و خدمات تولیدی رتبه اول را در میان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور کسب کرده و در بخش تجارت و ترانزیت، گمرک این منطقه پنجمین گمرک در آمد زا در کشور است.
کامکار همچنین از رشد صعودی مبالغ واریزی به خزانه کشور از 22 میلیارد به 600 میلیارد تومان ظرف سال های گذشته سخن گفت و ادامه داد: با حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله سه شرکت معتبر ایتالیایی در زمینه ساخت قطعات و لوله های نفت و گاز و ایجاد پنجره واحد تجاری در سلفچگان شاهد رشد چشمگیر صنعت و تجارت در استان هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل شدن زیر ساخت ها، راه آهن سلفچگان به زودی به خط ریل سراسری کشور
متصل شود چرا که این موضوع یکی از اصلی ترین نیازهای این منطقه بود که با یاری مسئولان تحقق یافت.
وی هدف از برگزاری اولین همایش بندر خشک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را تبیین نقش بنادر خشک در توسعه پایدار کشور، ایجاد زمینه ارتباط بنادر خشک با دستگاه های اجرایی و صنعتی کشور، کمک به معرفی محققین و پژوهشگران فعال در زمینه بنادر خشک و ارتقا سطح دانش فنی آن در کشور با محوریت توسعه حمل و نقل در این منطقه است.
کامکار همچنین حمایت های مقامات استانی از جمله استاندار قم و سیاست های دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را در پیشبرد اهداف اجرای بندر خشک در این منطقه ضروری دانست.
 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو