همایش بندر خشک/استاندار قم: سلفچگان؛ یک نقطه استراتژیک برای سرمایه‌گذاری است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25318
ساعت 20:23 پنج‌شنبه 30 آذر 1391
استاندار قم گفت: جایگاه ممتاز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان قلب تپنده اقتصاد ایران، می‌طلبد که این منطقه در پرداختن به موضوعات و نیازهای اول اقتصاد کشور پیشگام باشد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، کرم رضا پیریایی در اولین همایش بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: امروز در این مراسم به این نتیجه رسیده ایم که استان قم در تمامی موارد و بخش ها دارای جامعیتی است که کمتر استانی آن را دارا است.
وی افزود: این نگاه ویژه و جامع، بر گرفته از جایگاه رفیع معنوی و توفیق همجواری با مضجع شریف کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران، مراجع عظام و حوزه‌های علمیه است.
پیریایی ادامه داد: شتاب توسعه استان قم در دولت های نهم و دهم بی سابقه بوده است.
وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیریت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: قرار گرفتن در کریدور شمال ـ جنوب، همجواری با بازارهای مصرف، نزدیکی به فرودگاه‌های بین‌المللی قم و امام خمینی (ره) و بهره مندی از زیرساخت‌های لازم، این منطقه را به یک نقطه استراتژیک و مستعد برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.
پیریایی تصریح کرد: مدیران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به ویژه آقای کامکار در حال حاضر اختیارات خوبی دارند و از این پس مدیرعامل این منطقه در شورای اولویت‌های استان حضور خواهد داشت چرا که عمده بار اقتصادی استان قم بر دوش سلفچگان است پس باید حمایت بیشتری از آن صورت بگیرد.
استاندار قم همچنین به شتاب توسعه فعالیت‌های اقتصادی در قم اشاره کرد و تشکیل پنجره واحد اقتصادی و رونق فعالیت‌های گمرکی را از نقاط قوت بخش‌های اقتصادی استان دانست.
همایش بندر خشک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور کرم رضا پیریایی استاندار قم، علیرضا بهمنی معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد، عباداله کامکار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مدیر کل امور بین الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت راه و شهرسازی، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک جمهوری اسلامی، مدیران راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد.

 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو