همایش بندر خشک/ مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به پایلوت بنادر خشک کشور تبدیل خواهد شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25320
ساعت 01:50 جمعه 1 دی 1391
معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد و ویژه می توانند علاوه بر تسریع در روند فعالیت های اقتصادی در کشور به شکل گیری بنادر خشک در کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علیرضا بهمنی در همایش ملی بندر خشک درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم افزود: تاکنون هفت منطقه آزاد و 16 منطقه ویژه اقتصادی فعال در کشور فعالیت دارند که بخش اعظمی از آنها توانایی تبدیل شدن به بنادر خشک را دارند.
وی ادامه داد: تمامی نقاط قوت و امتیازات خاص یک منطقه آزاد و ویژه در کلیه بخش های گمرکی، لجستیکی، راه آهن، بندر و فرودگاه تجمیع شده و با احداث بنادر خشک در مناطق ویژه و برخی مناطق آزاد کشور این روند تکمیل خواهد شد.
بهمنی ادامه داد: در این میان نقش منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در راستای ایجاد اولین بندر خشک کشور بسیار حائز اهمیت است.
معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورا وضعیت صنعت و تجارت را در مناطق آزاد و ویژه مطلوب خواند و افزود: سیاست اصلی دبیرخانه شورا در این است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بنا داریم در همه حوزه ها به پروژه ها سرعت بخشیده و به سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه تسهیلات ویژه ای اختصاص دهیم.
بهمنی تصریح کرد: مناطق آزاد کشور با راه اندازی بنادر خشک می توانند در تسریع و روان سازی تجارت، توسعه اقتصادی، واردات و صادرات و ایجاد اشتغال نقش مهمی داشته باشند که منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یکی از  پیشگامان این عرصه است.
معاون دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین بر اجرایی کردن تصمیم ‌گیری‌ها در خصوص بنادر خشک تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تسهیل حمل و نقل ترکیبی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه اقتصادی صورت می‌گیرد، افزود: باید در این مسیر و رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی توجه به مناطق ویژه و آزاد را در اولویت امور قرار داد و به راه‌ اندازی بنادر خشک کمک کرد.
نخستین همایش ملی بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو