چابهار یکی از زیباترین مقاصد گردشگری کشور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار از زیباترین مقاصد گردشگری و یکی از قطب های توسعه اکوتوریسم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شهباز یزدانی  در حاشیه بازدید آژانس داران (دفاتر خدمات مسافرتی) از منطقه آزاد چابهار از تسریع و بهبود روند جذب گردشگران داخلی و خارجی جهت شناسایی این منطقه بکر خبر داد.
وی ضمن برشمردن موقعیت های ممتاز و منحصر بفرد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار در ابتدا به عنوان منطقه آزاد تجاری- صنعتی فعالیت خود را آغاز کرد، و تنها با رسالت ترانزیت کالا، تجارت منطقه ای و مبدل شدن به یک بارانداز کالا تعریف شده بود.
یزدانی اظهار داشت: آن زمان اصلا حرفی از گردشگری در میان نبود اما سفرهای تجاری به این منطقه باعث تغییر نگاه ترانزیتی و تمایل به صنعت گردشگری که موجب توجه به دیگر ظرفیت های بکر این منطقه و جایگاه آن از نظر جذب گردشگر شد.
وی تاکید کرد: بندر چابهار از زیباترین مقاصد گردشگری و از قطب های اکوتوریسم در کشور محسوب می شود. این منطقه میزبان جاذبه ای بی نظیری همچون کوه های مریخی، گل افشان و تمساح پوزه کوتاه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با وجود برنامه ها و طرح های متعدد گردشگری برای چابهار و تمایل کنونی مردم و مسئولین برای تبدیل کردن این منطقه به پایلوت گردشگری سلامت، ورزش های دریایی و طبیعت گردی، این اتفاق هنوز روی نداده و این شما کارشناسان و دست اندرکاران این بخش هستید که این وظیفه خطیر را می بایست برعهده بگیرید و با قرار دادن چابهار در فهرست مقاصد تورهای گردشگران داخلی و خارجی به روند شناسایی این منطقه می توانید موثر باشید.
در این نشست انصاری مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو نیز ضمن قدردانی از تلاش های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار جهت ایجاد منطقه گردشگری گفت: شهباز یزدانی از ارکان حوزه گردشگری بوده و در مقایسه با سال های گذشته امسال روند جذب گردشگر در چابهار شتاب گرفته است و امید است با حمایت سازمان منطقه آزاد بتوانیم جایگاه واقعی چابهار را بهتر بشناسانیم.
جعفری مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو نیز ضمن تشکر از مسئولین سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ترغیب سفر به چابهار، ایجاد درآمدزایی، برگزاری همایش ها و سمینارها و تورهای جایزه ای از جمله اقدامات آتی است تا بتوانیم گردشگر را به چابهار علاقه مند کنیم و به عنوان بازار هدف در پکیج های گردشگری فرهنگ سازی نماییم. 
در این سفر که با هدف آشنا سازی با پتانسیل های چابهار صورت گرفت مسئولین دفاتر مسافرتی کیان، مارکوپولو، سیاره توریستی، بزرگان گشت، پوریان سیر، سیره، درناگشت، گالیور آذرگشت ملکی و اشکوری رشت از جمله حضور داشتند و از جاذبه های گردشگری این منطقه دیدن کردند.

امتیاز به خبر :