فاز اول عمليات ساماندهي وتوسعه گردشگري جزاير ناز آغاز شد

مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فاز اول عمليات ساماندهي جزاير ناز به منظور توسعه گردشگري اين منطقه مهم توریست پذیر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حميداميني  ضمن اعلام اين خبر گفت: به دليل موقعيت كم نظير وسواحل ماسه اي وزيباي اين جزاير ، روزانه بسیاری از گردشگران از سواحل جزايرناز بازدید می کنند.
وی ادامه داد: با وجود بازدیدهای فراوان ، اين منطقه مهم گردشگري به جز جاده دسترسي، از زيرساختهاي موردنياز گردشگران برخوردار نبوده و با زيبايي كم نظير از ديدگاه كارشناسي يك جاذبه بالقوه (potential attraction) به شمار می رود.
امینی یادآور شد: بر اساس تاکید مدیر عامل سازمان به منظور ايجاد زيرساخت هاي مناسب، پروژه ساماندهی این جزایر و آماده سازی آن پيش از فرا رسيدن تعطيلات نوروز جهت بازدید گردشگران در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به کیفیت اجرای پروژه عملیات ساماندهی جزایر در خصوص حساسيت فوق العاده واهميت اكولوژيكي این منطقه گفت: عملیات ساماندهی این جزایر با نهایت دقت و جدیت در حفظ ارزش هاي طبيعي و اكولوژيكي اين جزاير و توجه كامل به تمامي ظرايف و اصول توريسم پايدار در هنگام طرح ريزي (planning) انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: در این راستا، مشاوره و همفکری های لازم بابخش هاي مختلف سازمان و كارشناسان مجرب وصاحب نظر در خصوص اجرای پروژه صورت گرفته تا ضمن حفظ محيط طبيعي جزاير ناز، زير ساخت هاي لازم نظير روشنايي، پاركينگ، سرويس بهداشتي، فروشگاه هاي عرضه خوراكي ها و صنايع دستي را در این منطقه احداث کنیم.
امینی، هرگونه عمليات تخريب و دستكاري در محيط طبيعي و مورفولوژي جزاير ناز را رد کرد و گفت: قصد نداريم هيچگونه عارضه مصنوعي و نامتجانس با طبيعت اين جزاير را در اين سايت ايجاد كنيم و به حيات اقتصادي و شغلي مردمان محلي (صيادان) آسيبي وارد کنیم بلكه به دنبال افزایش سطح درآمد آنان هستیم.
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری قشم با اشاره به روند اجرای پروژه بیان داشت: در حال حاضر عمليات تسطيح سازي فضاهاي منتهي به ساحل جزاير، تعريض جاده و زيرسازي پاركينگ هاي پيش بيني شده توسط مدیریت عمران و خدمات شهري و روستايي در اين منطقه آغاز شده به زودی فاز دوم عمليات اعم از ايجاد پاركينگ، راه هاي دسترسي، فروشگاه هاي موردنياز و نصب حصار و موانع لازم به منظور جلوگيري از فعاليت و مانور دهي خطر آفرين و آسيب رسان خودروهاي غيرمسئول (بويژه در روزهاي پايان هفته) اجرا خواهد شد.
وي در پايان ضمن اشاره به ضرورت همكاري همه واحدهاي سازمان ، مسئولان و مردم محلي براي اجراي كامل اين عمليات، ابراز اميدواري كرد سايت جزاير ناز ، ضمن حفظ ارزشهاي طبيعي واكولوژيكي خود ، در ايجاد شغل ودرآمد براي علاقمندان وفعالان صنعت گردشگري موثرواقع شده و به عنوان يكي از بهترين وجذاب ترين سايتهاي جزيره مورد بهره برداري قرارگرفته و موجبات افزايش رضايت گردشگران نيز فراهم شود.

امتیاز به خبر :