پروژه مطالعاتی شهر شیب دراز قشم توسط دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود

پروژه مطالعات پژوهشی و کاربردی ایجاد شهر ˈشیب درازˈ در جزیره قشم توسط دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، شیب دراز، بخشی از جزیره قشم است که به دلیل اهمیت اکوتوریسم و جاذبه تخمگذاری لاک پشت های پوزه عقابی شهرت دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این پروژه طراحی شهر شیب دراز با حدود یکصد هزار نفر جمعیت با تکیه بر مدل ها و فناوری های نوین در سیستم شهرسازی ایران و جهان صورت می گیرد.
افسانه ناظری با بیان اینکه قرارداد این پروژه بین سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه هنر اصفهان منعقد شده است، اظهار کرد: طرح مطالعات پژوهشی کاربردی شیب دراز قشم با هدف تهیه طرح ها و برنامه های توسعه و عمران شهر و طرح تفصیلی آن صورت می پذیرد.
وی اضافه کرد: در این طرح، منطقه شیب دراز از نظر مسائل جغرافیایی، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی، منابع طبیعی، فضاهای کالبدی و گردشگری بررسی و نتایج آن با تکنیک های ویژه ای تجزیه و تحلیل می شود.
این استاد دانشگاه افزود:در این طرح علاوه بر تدوین چشم انداز و اهداف کلان، الگوهای توسعه و برنامه های عمرانی شهر شیب دراز در زمینه های مختلف تهیه و تدوین می شود.
وی تصریح کرد: همچنین در پروژه دیگری با سازمان منطقه آزاد قشم، مرمت بیش از 700 نسخه کتب خطی و طرح ایجاد موزه کتب خطی قشم توسط دانشگاه هنر اصفهان انجام می شود.
ناظری افزود: این پروژه شامل شناسایی آثار، بررسی میزان آسیبهای وارد شده ، تجهیز آزمایشگاه مرمت، مرمت آثار و تدوین طرح محتوایی و طراحی معماری موزه قشم است.
ناظری با اشاره به اینکه پروژه شهر شیب دراز قشم یکی از مهمترین پروژه های پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان در ارتباط با صنعت است گفت: این دانشگاه امسال پروژه های پژوهشی بسیاری را در ارتباط با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی سراسر کشور منعقد کرده است.
وی از جمله این قراردادها را شامل بکارگیری انگاشتهای توسعه پایدار و کیفیت زندگی در فرایندهای برنامه ریزی شهری با شهرداری اصفهان، طراحی و نمونه سازی محصولات صنایع دستی با پژوهشگاه میراث فرهنگی اصفهان و نظارت بر نحوه اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با بنیاد مسکن عنوان کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان افزود: قراردادهایی نیز با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بمنظور تدوین و بازنگری دروس و تالیف کتب درسی حوزه هنر، با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای آمایش سرزمین و سند توسعه استان در بخش گردشگری و میراث فرهنگی و با منطقه آزاد کیش منعقد شده است.
دانشگاه هنر اصفهان در سال 1355 تأسیس شد و اکنون دارای پنج دانشکده و حدود سه هزار دانشجو است.

امتیاز به خبر :