صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25354
ساعت 10:03 سه شنبه 5 دی 1391
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری کالا در آذر ماه سال جاری به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، احمد پورحیدر مدیر گمرک منطقه ویژه پارس در این باره افزود: محصولات صادراتی شامل پلی اتیلن سبک و سنگین- میعانات گازی- گازهای پروپان، بوتان- کود اوره- اتیلن- اوره- گوگرد- سیمان- ارتوزایلین و متانول است که به کشورهای مختلف صادر شده است.
پور حیدر افزود: صادرات غیر نفتی به وزن پانصدوچهل و هشت هزار و314 تن به ارزش چهار صدو پنجاه و سه میلیون و 209 هزار و یکصدو پانزده دلار بوده است.
وی در ادامه گفت: صادرات میعانات گازی به وزن یک میلیون و 30 هزارو یکصدو هشتادو هشت تن به ارزش نه صدو چهل میلیون و 159 هزارو هشصدو هفتادو یک دلار است.
پور حیدر تصریح کرد:در مجموع یک میلیون و 578 هزارو پانصدو دو تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار در آذر ماه سال جاری از طریق گمرک منطقه ویژه پارس بخ خارج از کشور صادر شده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه انژی پارس در خصوص واردات کالا های پروژه ای و قطعی گفت: در آذر ماه سال جاری واردات قطعی از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دویست و دو تن کالا به ارزش چهار میلیون و758 هزارو چهارده دلار و واردات پروژه ای بیست وپنج هزارو 776 تن کالا به ارزش یکصدو نود و دو میلیون و 209 هزارو چهارصدو شصت و شش دلار بوده است که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده مجتمع های پتروشیمی‌ها و فازها پالایشگاهی بوده است.
پورحیدرگفت: در مجموع بیست و پنج هزارو نهصدو هفتادو هشت هزارتن کالا به ارزش یکصدو نود و شش میلیون و 967 هزارو چهارصد و هشتاد دلار کالا از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو