افتتاح 57 طرح صنعت نفت با 21 میلیارد دلار سرمایه گذاری تا پایان دولت دهم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25378
ساعت 16:12 شنبه 9 دی 1391
وزیر نفت با اشاره به عزم وزارت نفت در توسعه پارس جنوبی، گفت: با توجه به سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری انجام شده در پروژه های مهر ماندگار صنعت نفت، تمام این پروژه ها تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رستم قاسمی در آیین گشایش رسمی دو پروژه مهر ماندگار پتروشیمی شامل فاز اول پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب با تاکید بر تلاش مجموعه صنعت نفت برای توسعه پرشتاب این صنعت افزود: تمام پروژه های مهر ماندگار وزارت نفت تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید؛ بسیاری از پروژه های مهر ماندگار وزارت نفت با شتاب خوبی در حال پیشرفت است و امیدواریم مطابق برنامه به اتمام برسند.
وزیر نفت گفت: با توجه به سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری انجام شده در پروژه های مهر ماندگار صنعت نفت، تمام این پروژه ها تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
قاسمی تصریح کرد: پروژه های مهر ماندگار ابتکار هوشمندانه دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام بود که خوشبختانه تحول بزرگی را در این صنعت به همراه داشته است.
وی ادامه داد: خط لوله اتیلن غرب آمایش سرزمینی صنعت پتروشیمی را به همراه داشت و به صورت عدالت محور برای استان های واقع شده در مسیر آن این امکان را فراهم می آورد که از منابع خدادادی موجود در عسلویه بهره مند شده و به ایجاد ارزش افزوده بپردازند.
قاسمی ادامه داد: با وجود برخی محدودیت های موجود، هم اکنون حدود 85 هزار نفر در عسلویه و در پروژه های مختلف این منطقه از جمله 19 فاز پارس جنوبی حضوری فعال دارند.
عضو کابینه دولت دهم با یادآوری تلاش سراسری کارکنان صنعت نفت برای اجرای طرح های توسعه، اظهار کرد: هم اکنون کار توسعه همه میدان های مشترک از میدان نفتی آذر در استان ایلام تا میدان هنگام در قلب خلیج فارس با شتاب خوبی در حال انجام است.
وزیر نفت ادامه داد: ده ها پروژه در صنعت نفت در حال انجام است و به همت تلاشگران صنعت نفت، بسیاری از این پروژه ها از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.
قاسمی در پایان از همه مهندسان و کارشناسان فعال در ساخت پتروشیمی کاویان و نیز خط لوله اتیلن غرب تقدیر کرد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو