بازدید سفیر چین از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25412
ساعت 08:49 سه شنبه 19 دی 1391
به منظور آشنایی با امکانات و تجهیزات و مزایای بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد آقای یوهونگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در صدر هیاتی بلند پایه از این بندر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی، در این بازدید عشریه رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران، شعبان زاده مدیر کل اقتصاد و دارایی استان، البرزی فرماندار شهرستان بهشهر و تنی چند تن از مسئولین استانی و شهرستان به همراه نعیمی مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد حضور داشتند.
در نشستی که به همین منظور برگزار شد نعیمی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد در سخنانی فعالیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های منطقه ویژه اقتصادی و همچنین موقعیت طلایی این منطقه در شاهراه تجارت شمال-جنوب را تشریح کرد.
نعیمی در ادامه به عضویت چین در کریدور بین المللی تراسیکا اشاره کرد و گفت: بندر امیر آباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر و همچنین هاب(بندر کانونی) بنادر شمالی با عضویت در کریدور شمال - جنوب و عضویت در کریدور بین المللی تراسیکا سهمی اساسی در ارتباطات تجاری منطقه دارد.
در ادامه یوهونگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در سخنانی ضمن تشکر از استقبال گرم مسئولین بندر امیر آباد ابراز امیدواری کرد: با وجود موقعیت خاص بندر امیر آباد در مبادلات تجاری و امکانات، تجهیزات و پتانسیل های این بندر، به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران چینی در بندر امیر آباد باشیم.
در ادامه این هیات به بازدید از محوطه ها، تجهیزات، امکانات و کارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد پرداختند.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو