برگزاری نشست کمیته راهبردی هواشناسی دریایی شمال کشور در بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25432
ساعت 11:30 يکشنبه 24 دی 1391
دومین نشست کمیته راهبردی هواشناسی دریایی شمال کشور با حضور کارشناسان ادارات کل هواشناسی استانهای مازندران، گلستان و گیلان، نماینده شرکت کشتیرانی دریای خزر و مسئولین و کارشناسان مخابرات بنادر شمالی کشور در بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید کیاکجوری معاون دریایی و بندری اداره کل دراین جلسه طی سخنانی اظهار داشت:در راستای توسعه جایگاه هواشناسی و افزایش دقت آن باید دفاتر هواشناسی در بنادر شمالی فعال شود و ضمن اخذ تصمیمات لازم و کاربردی مراتب را جهت اجرا به مسئولین ذیربط منتقل نماید.
وی با اشاره به فعالیت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در زمینه افزایش ایمنی دریانوردی بخصـوص ارسال پیام هواشناسی از طریق پیام کوتاه جهت جلوگیری از حوادث و نجات جان انسانها برضرورت تداوم چنین جلساتی به منظور دستیابی به اهداف موردنظر تأکید کرد.
در ادامه خورسندی رئیس اداره ارتباطات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت بروزرسانی اطلاعات سایت های هواشناسی از طریق دریافت اطلاعات از کشتیها و انتقال آن به پایگاههای هواشناسی ، خواستار توجه ویژه به موضوعات هواشناسی باتوجه به نزدیک شدن دهه فجر و تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرتها به استانهای شمالی شد.
شایان ذکر است که ارسال اطلاعات شناورها به هواشناسی دریایی بندر انزلی بصورت 48 ساعت یکبار،هماهنگی بنادرشمالی با ارگانهای مرتبط جهت دریافت اطلاعات هواشناسی از شناورها و سکوهای تحت پرچم،پخش پیام های هواشناسی از طریق صدا وسیمای استانها، ارسال اخطاریه هواشناسی دریایی از طریق پیام کوتاه (SMS) و فاکس توسط ادارات کل هواشناسی به مسئولین بنادر شمالی و همکاری کشتیرانی دریای خزر در زمینه ارسال اطلاعات کشتیها به هواشناسی دریایی بندر انزلی از مهمترین مصوبات دومین جلسه کمیته راهبردی هواشناسی دریایی شمال کشور بود.

شناسه خبری: 25432

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو