فصل شکوفایی صنعت گردشگری دریایی هرمزگان فرا رسیده است

گردشگری دریایی یکی از تفریح های مفرح و لذت بخش است که در جهان صنعتی و پر استرس امروز بسیاری از انسانها را برای گذراندن اوقات فراغت به خود جذب کرده است تا جایی که تنها در ایران سالانه بیش از 10 و نیم میلیون مسافرت دریایی انجام می شود .

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسعه توریسم دریایی علاوه بر آنکه موجبات نشاط و شادابی در جامعه را فراهم می کند از نظر اقتصادی نیز با توجه به صنوف مرتبط با آن باعث ایجاد اشتغال و آبادانی و پیشرفت بنادر و جزایر کشور خواهد شد.
سازمان بنادر ودریانوردی در سال های اخیر با اهتمام ویژه به این موضوع اقدامات وسیعی را در زمینه توسعه زیرساختهای حمل و نقل مسافری دریایی ، استاندارد کردن شناورها و ایمن سازی مسیرهای تردد دریایی انجام داده که ماحصل آن انجام بیش از 8 میلیون مسافرت دریایی طی 9 ماهه گذشته تنها در استان هرمزگان بوده است.
به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تا کنون با همکاری بخش خصوصی و تعاونی ها 39 فروند شناور مسافری مدرن با ظرفیت 50 تا 290 صندلی در ناوگان قرار گرفته که با این تعداد ظرفیت مسافری هرمزگان به 3 هزارو 736 نفر صندلی رسیده است.
علی اکبر صفایی همچنین با اعلام خبر توسعه زیر ساخت ها و تجهیز بنادر استان از جمله لنگه، خمیر، پل، لافت، شهید ذاکری و شهید حقانی گفت: بندر چند منظوره نخل ناخدا و ساماندهی بندر هرمز نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
استان هرمزگان به تنهایی 98 درصد از مسافرت های دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها : گردشگری
امتیاز به خبر :