عسلویه، قلب تپنده انرژی دنیا است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25436
ساعت 18:50 يکشنبه 24 دی 1391
سفیر فنلاند در ایران گفت: عسلویه قلب تپنده انرژی دنیاست و پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه صنعت در این منطقه دیدنی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، هاری کمرانین در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ابراز خوشحالی از حضور در پایتخت اقتصادی و انرژی کشور افزود: امروز در بازدید از این منطقه عظیم صنعتی و اقتصادی از نزدیک با پیشرفت های ایران در حوزه نفت، گاز و انرژی آشنا شدم و امیدوارم این بازدید بتواند به گسترش روابط در حوزه صنعتی و اقتصادی دو کشور کمک شایانی کند.
وی اضافه کرد: در مدت کوتاهی که به عنوان سفیر فنلاند در ایران حضور دارم برای آشنایی با ظرفیت های متعدد جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف انرژی، صنعتی و اقتصادی و گسترش روابط دو کشور در این حوزه ها فعالیت هایی داشته ام که بازدید امروز در این منطقه نیز به این منظور است.
سفیر فنلاند در ایران بیان کرد: کشور فنلاند و ایران مشترکات زیادی دارند که می توانیم با استفاده از این خصوصیات مشترک در توسعه روابط گام های جدی برداریم.
وی با اشاره به توسعه و پیشرفت های ایران در همه عرصه ها اظهار کرد: به آینده بسیار خوش بین هستم و بر این باورم که دو کشور فنلاند و ایران می توانند در حوزه اقتصادی و صنعتی مروادات خوبی داشته باشند.
کمرانین، توسعه صورت گرفته در پارس جنوبی را ستود و یادآورشد: این مرکز عظیم انرژی در عسلویه به عنوان قلب تپینده انرژی دنیا محسوب می شود که می تواند ذی نفعانی جهانی داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست گفت: برخی از فازها و پالایشگاه ها در این منطقه با حمایت های دولتمردان و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان برگ زرینی از کارنامه درخشان جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است و برخی دیگر از فازها و عملیات های اجرایی و عمرانی بجد از سوی متخصصان داخلی در دست اجراست.
مسعود نصوری افزود: ما امروز با افتخار می گویم که 100درصد نیروهای داخلی و سازندگان این پروژه های عظیم نفت، گاز و پتروشیمی متخصصان توانمند ایران اسلامی هستند که بجد و تلاش فراوان در حال به سرانجام رساندن پروژه های تعریف شده و باقیمانده در این منطقه عظیم هستند.
سفیر فنلاند در سفر به عسلویه از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، مجتمع پتروشیمی کاویان، آریا ساسول و مجتمع بندری پارس دیدن کرد.
 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو