ظرفیت باربری اسکله های بندر امام خمینی (ره) افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25445
ساعت 08:36 سه شنبه 26 دی 1391
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به منظور افزایش ظرفیت پذیرش کشتی های حامل تناژهای بالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، ظرفیت باربری چهار اسکله در این مجتمع بندری افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود قاسمیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ایمنی پهلوگیری کشتی ها به ویژه کشتی هایی با تناژ بالا در اسکله های مجتمع بندری، تعداد 106 بولارد 40ggg با ظرفیت کششی 150 تنی ساخته و نصب شد.
وی افزود: به همین منظور در اسکله های 16 تا 30 ، تعداد 182 فندر تک سلولی suc1450 ساخته و نصب خواهد شد که توان و ایمنی پهلوگیری اسکله ها به دلیل شکل سامانه فندری افزایش می یابد.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه نصب بولاردها و فندرها ظرفیت اسکله ها را به منظور پذیرش شناورهای با ظرفیت 100 هزار تن بالا برده تصریح کرد: با توجه به نصب بولارد نوع 40ggg ظرفیت نیروی مهار کشتی از 30 تن به 150 تن افزایش یافت تا توان و ایمنی پهلوگیری کشتی ها 5 برابر افزایش یابد و از بروز حادثه و خسارت احتمالی به کشتی تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.
قاسمیان در پایان افزود: تمامی جزئیات پروژه ، با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از تولید ملی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تهیه و نصب گردیده است.

شناسه خبری: 25445

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو