محیط زیست سالم، ضامن شکوفایی یک صنعت پایدار است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25473
ساعت 08:51 دوشنبه 2 بهمن 1391
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: با ایجاد یک محیط زیست سالم به شکوفایی یک صنعت پایدار دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان گفت: به مناسبت هفته هواي پاك با شعار صنعت پاک، هوای پاک، مساحتی به وسعت 2 هكتار از اراضی منطقه ویژه خلیج فارس درختكاري شد.
هندیان با بیان اینکه سطح فضای سبز منطقه ویژه در شرایط فعلی 160 هکتار و50هکتار در دست اجرا است اعلام کرد: خانواده بزرگ منطقه ویژه در یک اقدام نمادین حدود 2 هکتار از عرصه سایت شمالی را با گونه های مقاوم و سازگار با اقلیم هرمزگان درختکاری کرده که هدف از این اقدام ترویج اندیشه حفظ محیط زیست به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی در ادامه گفت: هم اکنون در منطقه هشت هزار نفر نیروی ثابت و 2000 نفر متغیر اشتغال دارند که با توجه به فضای سبز موجود برای هر نفر 200 متر مربع فضای سبز ایجاد گردیده که حدود هشت برابر استاندارد های تعریف شده در جهان است.
مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس اظهار داشت: اقلیم هرمزگان به تنهایی می تواند عامل بازدارنده در ایجاد و احیای فضای سبز نقش آفرین باشد لذا درک این نکته همواره موجب شده با صرف هزینه های کلان زیر ساخت های فضای سبز را برای فراهم نمودن یک محیط سالم در دستور کار قرار دهیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزود: بررسی های به عمل آمده اثبات نموده بیش از 40 تا 60 درصد آلودگی ناشی از دی اکسید نیتروژن و ذرات معلق را می توان از طریق توسعه فضای سبز مهار و خنثی نمود. در صدد هستیم با خرید خدمات مشاوره ای از مراکز علمی و پژوهشی در تقویت باور محیط زیست بین کارکنان بیش از پیش کوشا باشیم. معتقدیم تاثیر این اندیشه می بایست در رفتار آحاد کارکنان به مرور نهادینه گردد تا آثار و فواید آن در یک بازه زمانی نمایان شود لذا به همین منظور هفته هوای پاک را بهانه ای برای تداوم آن به کل سال قرار داده تا تحقق تولید یک فضای مطلوب عاری از آلودگی را با کوشش سایر کارکنان متجلی کنیم. 
 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو