افزایش سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25478
ساعت 08:36 سه شنبه 3 بهمن 1391
مجتمع بندری شهید رجایی در سال های اخیر با زیر ساخت های لازم از جمله اجرای فاز 1 و 2 طرح توسعه و احداث 11 پست اسکله به طول 2هزارو 20 متر و آبخور 17 متر توانسته است پذیرای بزرگترین کشتی های کانتینری جهان با ظرفیتی بالغ بر 15 هزار TEU کانتینر باشد و ظرفیت این بندر را از 3 میلیون TEU به 6 میلیون TEU کانتینر افزایش دهد.ایجاد برنامه های توسعه ای و افزایش کارایی بندر شهید رجایی در سالهای اخیر موجب ترغیب بیش از پیش بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بندر شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در راستای سرمایه گذاری های هنگفت بخش خصوصی در بندر شهید رجایی ، طی چند روز گذشته کلنگ احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی شرکت آریا بندر با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال به زمین زده شد.
رییس هیأت مدیره شرکت آریا بندر در حاشیه مراسم کلنگ زنی این پایانه گفت: عملیات اجرایی پایانه ترانزیتی و صادراتی شرکت آریا بندر در زمینی به مساحت 11.5 هکتار آغاز شده است
سید بهاء الدین سید آقا میری افزود: 20 هزار متر مربع انبار در قسمت های شمالی و جنوبی زمین با استانداردهای اروپایی ساخته می شود و در بخش جنوبی خط فرعی راه آهن و یک دستگاه جراثقال دروازه ای جهت تخلیه کالاهای خاص پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: در این ترمینال از حیث طراحی عملیات ورود و خروج کالا، بهینه سازی و اعمال روش های جدید در خصوص تخلیه و بارگیری و استفاده از ابزارهای مکانیکی جهت حفظ و صیانت از محصولات صادراتی و ترانزیتی، استفاده بهینه از انرژی و کاهش سوخت و کنترل های ایمنی و حفاظت کالا دیده شده است.
سید آقا میری خاطرنشان ساخت: جهت ایجاد ارزش افزوده و بهبود جایگاه اقتصادی بندر شهید رجایی روش هایی پیاده خواهد شد که در آینده بتوان کالا را مستقیماً به بندرعباس ترانزیت کرد.

شناسه خبری: 25478

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو