بیش از 60 میلیارد ریال صرفه جویی در فاز نخست تجمیع خدمات پروازی منطقه ویژه اقتصادی پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25481
ساعت 09:14 سه شنبه 3 بهمن 1391
با برنامه ریزی های دقیق انجام شده توسط مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و به حسب دستور وزیر نفت در راستای اجرای طرح متمرکز نمودن قراردادهای پروازی این سازمان با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، خدمات پروازی به کارکنان صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور ساماندهی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس در این زمینه گفت: با هدف تحقق منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و تدوین و اصلاح الگوی مصرف در استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تاکید مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس با تجمیع برخی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه، بیش از 60 میلیارد ریال صرفه جویی محقق شد.
محمد نوروزی فرد افزود: این رسالت مهمی است که بر عهده سازمان منطقه ویژه پارس بود که با تلاش های انجام شده در چارچوب مدیریت یکپارچه و با هدف تکمیل ظرفیت پروازها و ساماندهی خدمات آمد و شد کارکنان از طریق فرودگاه بین المللی خلیج فارس انجام شد.
وی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته در این زمینه، یادآورد شد: به منظور تجمیع پروازها پیش از اتمام قراردادهای پروازی این سازمان در سال جاری، نشست های متعددی با نمایندگان تمامی شرکت های اصلی مستقر در منطقه ویژه پارس (شرکت نفت و گاز پارس، مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت پتروشیمی پازارگاد، شرکت گاز غیر صنعتی گاز) برگزاری شد و سهمیه های درخواستی در تمامی مسیرهای مور نیاز این شرکت ها بررسی و مورد کارشناسی دقیق قرار گرفت.
مدیر منابع انسانی منطقه ویژه پارس، ادامه داد: با توجه به خصوصی شدن شرکت خدمات غیرصنعتی گاز و نیاز شدید شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به جابجایی افراد عملیاتی خود، مذاکرات و هماهنگی های لازم با شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد و در قرارداد جدید از دو فروند هواپیمای ایرباس شرکت یاد شده، برای روزهای یکشنبه در مسیرهای مشهد مقدس، اصفهان و اهواز استفاده شد.
نوروزی فرد گفت: این درحالی است که تعداد 10 مسیر رفت و برگشت در یک هفته، از پروازهای خدمات غیر صنعتی که توسط هواپیمای فوکر 100 شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شد حذف، و در قالب قراردادهای پروازی این سازمان تجمیع شد که در این راستا پروازهای مسیر اهواز، اصفهان، تهران و مشهد انجام می شود.
وی ادامه داد: در مجموع طی سال جاری تعداد 52 هزار صندلی به ارزش بیش از 40 میلیارد ریال نسبت سال گذشته در خصوص پروازهای یاد شده کاهش یافت و از موازی کاری بین شرکت ها جلوگیری شد.
نوروزی فرد خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده از سهمیه های درخواستی شرکت ها در مسیر تهران- عسلویه و بالعکس تعداد چهار پرواز رفت و برگشت در هفته و در مجموع تعداد بیش از 41 هزار صندلی به مبلغ بیش از 62 میلیارد ریال در سال جاری به نسبت سالهای قبل کسر و صرفه جویی شد.
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: با توجه به نیاز شرکت ها به برقراری 8 پرواز رفت و برگشت در مسیرهای عسلویه به رشت، اهواز، اصفهان، شیراز و بالعکس مذاکرات و هماهنگی های لازم با شرکت هواپیمایی آسمان به عمل آمده و نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت یاد شده به منظور برقراری پروازها به وسیله ناوگان این شرکت هوایی اقدام شد.
نوروزی فرد همچنین با اشاره به ضرورت برقراری خدمات اورژانس هوایی در پایتخت انرژی کشور، گفت: برای انجام این مهم، یک فروند هواپیمای فوکر 50 شرکت هواپیمایی نفت جهت استفاده اورژانس هوایی و مواقع اضطراری در فرودگاه بین المللی خلیج فارس مستقر شده است؛ این درحالی است که 8 پرواز رفت و یرگشت در مسیر عسلویه ـ بوشهر و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی نفت برقرار شده است.

شناسه خبری: 25481

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو