علاقمندی چین به همکاری در حوزه تولید فولاد وآلومینیوم در منطقه ویژه خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25500
ساعت 11:00 يکشنبه 8 بهمن 1391
در دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با سفیر چین راهکارهای افزایش همکاری در حوزه تولید فولاد و آلومینیوم، تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان گفت: چین به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است و تراز مبادلات تجاری بین دو کشور از رقم قابل توجهی برخوردار است و با توجه به اینکه چین دارای مناطق آزاد و ویژه متعددی است که توانسته در عرصه تولید و تجارت موفق عمل نماید چنانچه بتوانیم بر مبنای یک گفتگوی سازنده که منافع هر دو طرف تامین شود می توان در زمینه های ایجاد توسعه واحدهای صنعتی و معدنی، انرژی بر، طراحی مهندسی، پایانه های دریایی، نیروگاه و صنایع فولاد وآلومینیوم به دستاوردهای مهمی دست یابیم.
وی در خصوص اهداف و ماموریت ها و قوانین و مقررات حاکم بر مناطق اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی تکنولوژی و مدیریت سرمایه را به کشور وارد کرده و کشور را درمسیر توسعه و همسو با اقتصاد جهانی قرار می دهد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ادامه هدف از ایجاد مناطق آزاد و ویژه را جذب سرمایه گذاری، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، انتقال فن آوری، صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش و توسعه فن آوری مدرن در حوزه تولید، بالا بردن مهارتهای مدیریتی، ارتقا کیفیت تولیدات و تقویت مزیت های رقابتی و افزایش توان صادراتی ذکر کرد.
وی افزود: در ایران 16منطقه ویژه اقتصادی و 7 منطقه آزاد فعال وجود دارد که بالغ بر 150 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.
هندیان ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس هم اکنون به عنوان قطب تولید فولاد، آلومنیوم، روی، آند، صادرات غیرنفتی و تخلیه و بارگیری مواد فله و معدنی نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می نماید و با توجه به تحقق موفقیت ها و استقبال سرمایه گذاران با جذب سرمایه گذاران جدید افق های تولید را در شاخص ده میلیون تن تولید فولاد، سالیانه 500 هزار تن آلومینیوم و 70 میلیون تن تخلیه و بارگیری مواد معدنی، فله ای و نفتی را افزایش دهیم که این ارقام جایگاه منطقه را با سهم صادرات سالیانه 1 میلیارد دلار به 6 میلیارد دلار در سال ارتقا خواهد داد.
ایی مقام مسئول تصریح کرد: جایگاه استراتژیک و بی بدیل هرمزگان به تنهایی خود یک مشوق اصلی برای جذب سرمایه گذاران است و مزایای استان می تواند سهم هرمزگان را بیش از پیش در عرصه بین المللی مشخص نماید.
وی گفت:کشور چین مقام نخست تولید فولاد و آالومینیوم در جهان را دارا است که این مهم می تواند عاملی سازنده برای بهره مندی صنایع مستقر و سرمایه گذاران داخلی در این زمینه باشد که برای ایجاد یک بستر تعامل، گفتگو و پروژه های مشترک مساعدت سفارت چین در ایران راهگشا خواهد بود.
در ادامه این نشست سفیر چین ضمن تشکر از میزبانی منطقه ویژه خلیج فارس افزود: علاقمندم با برگزاری جلسات مشترک کارشناسی و شناخت نیازها گام های موثری را در قالب پروژه های صنعتی و انتقال تجارب برداریم.
یو هونگ یانگ اظهار داشت: رقابت و تراکم در بازارهای جهانی به شکلی فزاینده در حال رکود است و بازار امن ایران می تواند برای دو کشور فواید فراوانی را در پی داشته باشد.

شناسه خبری: 25500

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو