نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی گشایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25501
ساعت 11:02 يکشنبه 8 بهمن 1391
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی با هدف اشاعه فرهنگ دریایی کشور روز یکشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، این نمایشگاه که تا 11 بهمن ماه بر پا خواهد بود با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و هشت کشور خارجی برگزار شده است.
در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه برخی از مقامات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان حوزه حمل و نقل دریایی کشور حضور دارند.
آگاهی عموم مردم و کارشناسان مرتبط از فرهنگ دریایی و ارایه توانمندی ها و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می آید.
این نمایشگاه با شعار دریا، محور توسعه و به منظور بستری مناسب جهت تبادل نظر و آشنایی با آخرین دستاوردهای حوزه دریایی و آشنایی با چالش های فراروی صنایع مرتبط و ارتقاء سطح همکاری های علمی و فرهنگی فیمابین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای جهان برگزار می شود.
معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی ایران، ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگی دریایی، توسعه و ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی، ارتقاء دانش مسئولان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان حوزه های مرتبط دریایی، مشارکت در روند جهانی شدن، مشارکت برای دستیابی به یک استاندارد بین المللی واحد در کشور و بهره گیری هوشمندانه از ابزارهای مدرن برای ایجاد تغییرات گسترده در حوزه دریا و دریانوردی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
همچنین معرفی الگوهای مناسب جهت استفاده عموم مردم از دریا و تفریحات دریایی و آشنایی بیشتر با ورزش های آبی، معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تکنولوژی دریایی کشور، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه بنادر، شیلات و مناطق آزاد تجاری، معرفی انرژی های نو از دریا توسط پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی از دیگر اهداف نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی است.
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی دارای بخش های مختلف چون ارائه توانمندی ها و دستاوردها در زمینه کشتیرانی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل، نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات دریایی، گردشگری و تفریحات دریایی، محیط زیست دریایی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استان های ساحلی کشور، شیلات و آبزیان، تجسس و نجات دریایی، مراکز آموزش علوم و فنون دریایی، انجمن ها و اتحادیه ها است.
نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی به همت سازمان بنادر و دریانوردی و با مشارکت انجمن توسعه دریا محور، دبیرخانه ارگان های دریایی کشور، وزارتخانه ها و سازمان ها و موسسات بخش خصوصی مرتبط و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.
همچنین قرار است همزمان با نخستین روز برگزاری این نمایشگاه ها، بزرگ ترین طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر، رونمائی شود.
این طرح بزرگ، نخستین طرح ملی و جامع گردشگری نوار ساحلی شمال کشور است که از آستارا تا بندر ترکمن و در ادامه تا حوزه کشورهای همسایه شمالی جمهوری اسلامی ایران امتداد دارد.
طرح ملی گردشگری نوار ساحلی دریای خزر با هدف توسعه توریسم دریایی، جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش ضریب ایمنی و امنیتی نواحی ساحلی شمال کشور، ایجاد فرصت های جدید شغلی، توسعه ورزش های دریایی و حفاظت از دریا و سواحل شمالی کشور تدوین شده است.

شناسه خبری: 25501

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو