60 درصد قطعات صنایع پارس جنوبی تولید داخلی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25504
ساعت 13:03 يکشنبه 8 بهمن 1391
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:60 درصد قطعات صنایع پارس جنوبی به دست توانمند متخصصان داخلی و با دانش ایرانی تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مسعود نصوری روز یکشنبه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر اظهار کرد: منطقه پارس جنوبی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در کمتر جایی از جهان می‌توان این توانمندی‌ها را یکجا در یک منطقه مشاهده کرد.
وی با بیان توانمندی متخصصان داخلی در تولید قطعات گفت: 100درصد سازندگان در اجرای پروژه‌های مختلف در پارس جنوبی ایرانی هستند و به دست توانمند خود پروژه‌ها را اجرا می‌کنند.
نصوری بیان کرد: در بهره برداری نیز از توان متخصصان ایرانی بهره می‌بریم که نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تولید قطعات تا سه سال آینده از سوی نیروهای داخلی به صورت 100درصد انجام خواهد شد.
نصوری با اشاره به این که شرکت‌های دانش بنیان رشد و پیشرفت قابل توجهی یافته‌اند، گفت: در ابزار دقیق نیز اکنون وابستگی داریم که در تلاش هستیم با همکاری نخبگان و دانشمندان ایرانی این وابستگی را به خوکفایی تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند ضمن معرفی توانمندی استان بوشهر درعرصه نفت، گاز و پتروشیمی زمینه سرمایه گذاری صنایع پایین دستی هم فراهم کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: یکهزار هکتار زمین به دستور مقام عالی وزارت نفت برای ایجاد صنایع پایین دستی در منطقه پارس جنوبی اختصاص یافته و با تغییر کاربری به صنایع پایین دستی تبدیل شده است.
وی بیان کردکرد: اگر قرار باشد اشتغال پایدار در منطقه شکل بگیرد با استفاده از توان تخصصی در صنایع تبدیلی و پایین دستی می‌توان تا 15برابر کنونی صنایع را گسترش داد.
نصوری همچنین از اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی و هیات دولت به استان بوشهر خبر داد.
چهارمین نمایشگاه صنعت نفت،گاز و پتروشیمی با 35 غرفه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع ایجاد شده و درآن توانمندی های شرکت های نفت و گاز به نمایش درآمده است.
در این نمایشگاه که تا 10بهمن برپاست، شرکت های نفت و گاز پارس، صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پتروشیمی، پایانه نفتی خارک، شرکت پالایش پخش فراورده های نفتی، فلات قاره و تولید کننده قطعات صنایع گاز و پتروشیمی توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو