حضور موفق منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه بین المللی استانبول

فرصت ها و جاذبه های سرمایه گذاری این منطقه و استان گیلان در نمایشگاه بین المللی صنعت توریسم و گردشگری استانبول ترکیه با استقبال گسترده بازدید کنندگان مواجه شد.

 به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شرکت های بین المللی و نمایندگان ارگان های دولتی کشورهای مختلف توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری خود در صنعت گردشگری را در این نمایشگاه عرضه کردند و منطقه آزاد انزلی نیز فرصت های سرمایه گذاری امکان سنجی شده خود در حوزه گردشگری بین المللی مانند احداث دهکده سلامت، هتل دریایی، هتل پنج ستاره، مجتمع های مسکونی-تفریحی و گردشگری دریایی را به سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان ارائه کرد.
سرمایه گذاران کشورهای ترکیه، حاشیه خلیج فارس، اتحادیه اروپا و ایرانیان مقیم ترکیه در جریان مذاکره با نمایندگان این سازمان در نمایشگاه مزبور؛ وجود تسهیلات و مزایای قانونی مناسب برای حضور فعالین اقتصادی خارجی، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب، وجود فرصت های فراوان در عرصه های مختلف صنعت گردشگری، نزدیکی به بازارهای تولید و مصرف داخل ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز بهمراه دارابودن مشترکات متعدد فرهنگی، مذهبی و تاریخی را از جمله مهمترین دلایل تمایز منطقه آزاد انزلی نسبت به سایر مناطق آزاد ایران اعلام کردند.
بنابراین گزارش سرمایه گذاری در زمینه هایی چون برقراری تورهای گردشگری مشترک، احداث شهرک های تفریحی-گردشگری، ساخت هتل، صنایع ساختمانی، احداث نیروگاه برق، پالایشگاه و صنایع پوشاک از جمله حوزه هایی بود که دراین نمایشگاه مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت و پس از برگزاری مذاکره اولیه و مطالعه بسته های سرمایه گذاری منطقه، توافق گردید دور نهایی مذاکرات به منظور حصول توافقات نهایی در منطقه آزاد انزلی صورت گیرد.
 در روز دوم نمایشگاه کارگاه تخصصی بررسی ویژگی ها و توانمندی های مناطق آزاد ایران با استقبال شرکت های بین المللی حاضر در این کارگاه مواجه شد.
معاون نخست وزیر ترکیه، مسئولین وزارت گردشگری این کشور، نمایندگان شرکت های بین المللی صنعت گردشگری و مناطق آزاد ترکیه در طول برگزاری نمایشگاه در غرفه منطقه آزاد انزلی حضور یافتند.
گفتنی است علاوه بر معرفی مزیت ها و ظرفیت های منطقه ، پتانسیل های صادراتی و محصولات تولیدی شرکت های فعال در محدوده منطقه نیز در کنار توانمندیهای سازمان منطقه آزاد انزلی به شرکت کنندگان در این نمایشگاه عرضه شد.
هفدهمین نمایشگاه صنعت توریسم و گردشگری شرق مدیترانه با حضور مناطق آزاد ایران و ۴۵۰۰ شرکت دولتی و خصوصی از ۷۰ کشور جهان در زمینی به مساحت ۶۱ هزار مترمربع در مرکز بین المللی نمایشگاه های استانبول ترکیه از ۵ الی ۸ بهمن ماه مقارن با ۲۴ الی ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳ برگزار شد.

امتیاز به خبر :