روند رو به رشد سرمايه گذاري خارجي در منطقه ويژه اقتصادي سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25542
ساعت 14:14 سه شنبه 17 بهمن 1391
مدیرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: این منطقه با توجه به موقعيت ممتاز جغرافيايي هم اكنون نگاه سرمايه گذاران خارجي را به خود معطوف داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، محمد مهدي مروج الشريعه  گفت: در چند ماهه گذشته مذاكرات مفصلي با سرمايه گذاران مختلف از كشورهاي كره جنوبي، چين، تركيه، روسيه، تركمنستان و مالزي داشته ايم كه با توجه به پتانسيل هاي منطقه ويژه اقتصادي سرخس آنان از اين منطقه به عنوان يك ظرفيت مطلوب براي سرمايه گذاي ياد کردند.
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس ادامه داد: اخيرا مذاكراتي با سرمايه گذار تركمني داشته ايم كه با مشاركت سرمايه گذار ايراني هم اكنون مراحل نصب ماشين آلات واحد صنعتي خود را در منطقه ويژه اقتصادي سرخس شروع نموده اند و بزودي شاهد افتتاح اولين واحد صنعتي با سرمايه گذاري خارجي در منطقه ويژه اقتصادي سرخس خواهيم بود.
وي اضافه کرد: هم اکنون منطقه ويژه اقتصادي سرخس به عنوان تنها منطقه ويژه شمال شرق ظرفیت جذب سرمایه گذاری های خارجی را در بهترين شرايط ممكن دارد.
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس با تاکید بر اینکه ظرفیت های اين منطقه باید برای دست اندرکاران روشن شود، بیان کرد: این منطقه نه تنها تامین کننده منافع شهرستاني و استانی بلکه منافع ملی ما محسوب می شود.
مروج اشريعه خاطر نشان کرد: بنابر این لزوم انجام مطالعه، معرفی فرصت ها و جلب سرمایه گذار و بهره مندی از ظرفیت های این بخش ضروری به نظر مي رسد.
وی در ادامه با اشاره به برخورداري اين منطقه از زيرساخت هاي كامل در موضوع حمل و نقل وجود فرودگاه بين المللي و اتصال به ريل عريض آسياي ميانه را یکی از فرصت های منحصر بفرد منطقه ويژه اقتصادي سرخس عنوان کرد.
به گفته وی سرمایه گذاران خارجـی با مراجـعه منطقه ويژه اقتصادي سرخس و يا از طريق وب سايت اطلاع رساني اين منطقه می توانند با مزایا و تسهیلات قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و همچنین مراحل مربوط به اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی آشنا شوند.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو