رشد ٣٨ درصدی عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25555
ساعت 14:16 پنج‌شنبه 19 بهمن 1391
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد 38 درصدی عملکرد اداره کل از ابتدای سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیدنبی سیدپور افزود: حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر از ابتدای سالجاری تاکنون 760 هزار تن و در بندر فریدونکنار 310 هزار تن بوده که در مجموع نسبت به سال گذشته 38درصدرشد داشته است.
وی با تشریح وضعیت توسعه بندر نوشهر در سالهای اخیر اظهار داشت : با استحصال 15 هکتار از اراضی شرقی بندر نوشهر شاهد استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی هستیم بطوریکه هم اکنون سیلوی 50 هزار تنی غلات در حال ساخت است که اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر ادامه داد: بندر فریدونکنار در حال حاضر با ظرفیت سالانه 1 میلیون تن، توسط بخش خصوصی اداره می شود و احداث مخازن سوختی به ظرفیت 10 هزار تن و مخازن گاز ال پی جی برای ترانزیت از مهمترین طرحهای توسعه ای این بندر است که طی 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی کنترل ساخت و ساز در سواحل دریا را از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و افزود : کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت و ساز در حریم دریا باید نسبت به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام نمایند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر نظارت برساخت و ساز انواع شناورهای تفریحی، حرفه ای و تجاری ، ثبت کلیه شناورها، صدور گواهینامه های دریانوردی و کنترل شناورهای تفریحی به منظور رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از وقوع حوادث و سوانح دریایی از دیگر وظایف حاکمیتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران عنوان کرد.

شناسه خبری: 25555

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو