بندر نوشهر آمادگی حدود 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری را دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25582
ساعت 14:48 چهارشنبه 25 بهمن 1391
مدیرکل بنادرو دریانوردی استان مازندران ازآمادگی و توان منطقه ویژه اقتصادی بندرنوشهر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان حدود 500 میلیارد ریال در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، سیدنبی سیدپورˈ گفت: با بهره برداری ازطرح توسعه بندر نوشهر به مساحت حدود 15هکتار درضلع شرقی آن ، این میزان ظرفیت سرمایه گذاری ازسوی بخش خصوصی دراین منطقه ویژه اقتصادی فراهم شده است.
وی افزود : هم اکنون شماری از سرمایه گذاران با ارایه پیشنهادات مختلف در قالب درخواست به کمیته سرمایه گذاری این نهاد قصد سرمایه گذاری برای فعالیت در بخش های متعددی از جمله ساخت انبارهای مسقف ، سوله ، سیلوی غلات و انبارهای روباز را دارند.
وی بررسی و پاسخگویی به موقع به موثرترین پیشنهادات و نوع فعالیت سرمایه گذاران را به عنوان مبنای برنامه کاری کارشناسان کمیته سرمایه گذاری دراین بندر دانست و ادامه داد : طبق برنامه زمانبندی سعی می شود تا پایان امسال به این درخواست ها هرچه زودتر پاسخ داده شود.
مدیرکل بنادرو دریا نوردی استان مازندران همچنین از سرمایه گذاری حدود 75 میلیارد ریال ازسوی بخش خصوصی برای ساخت سیلوی غلات دراین بندرخبرداد و گفت : با ساخت سیلو و فعالیت سرمایه گذار درآینده نزدیک ، میزان واردات غلات از 50 هزارتن درسال به حدود 400 هزارتن افزایش خواهد یافت.
وی اظهارامیدواری کرد که با فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش های یاد شده شاهد تحولات چشمگیری در زمینه های مختلف از جمله اشتغالزایی ، ایجاد درآمد پایدار و افزایش توان تجاری بندردربخش تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر باشیم.
طبق آماراز منابع رسمی ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهارمیلیون تن کالا در بنادر مازندران تخلیه و بارگیری شده است که ازاین میزان بیش از700 هزارتن مربوط به بندر نوشهر است.
اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر واقع است.

شناسه خبری: 25582

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو