صنعت پتروشیمی و اهتمام به مسائل علمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25640
ساعت 07:39 يکشنبه 6 اسفند 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه برگزاری مسابقات رباتیک پتروکاپ 2013 گفت: مگر می شود صنعت به بزرگی صنعت نفت ایران و این میزان تاثیرگذاری در معادلات کشور، بدون پژوهش و بدون دانشگاه معتبر و بدون توجه به مسائل علمی باشد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی یزدانی در خصوص اهمیت توسعه علمی و پژوهشی در صنعت نفت و پتروشیمی گفت: یکی از اولویت های همیشگی صنعت نفت، پژوهش بوده است. بزرگترین پژوهشگاه کشور و یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور متعلق به این صنعت است و تفکر نفت همیشه توسعه علمی بوده است؛ مگر می شود صنعتی به این وسعت و این میزان تاثیر گذاری در معادلات کشور بدون پژوهش و بدون دانشگاه معتبر باشد.
وی افزود: از سال های دور این تفکر در صنعت نفت بوده و اکنون هم هست به عنوان مثال تنها در سال گذشته در سازمان ما از محل یک درصد هایی که بایستی بر اساس قانون صرف پژوهش می شد، بالغ بر پنجاه میلیارد ریال بودجه برای این کار اختصاص یافته است و هر ساله این بودجه در اعتبارات شرکت ها دیده می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در بحث ربواتیک و پژوهش های مرتبط با آن، مطلبی که مورد توجه ماست، عدم ورود این مقوله ها به صنعت است و هنوز کاربردی نشده اند که مطلوب ما نیست. لذا امیدوار هستیم با پشتیبانی که وزارت نفت می کند، این تجاری سازی انجام شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد حمایت از ساخت داخل و میزان خودکفایی در ساخت تجهیزات پتروشیمی در داخل کشور گفت: هم اکنون بالغ بر 70 درصد از تجهیزات پتروشیمی در داخل کشور ساخته می شود و غیر از موارد خاص، سایر تجهیزات در داخل کشور ساخته می شود؛ تداوم تولید، انجام به موقع تعمیرات اساسی و روند عادی فعالیت های عادی صنعت پتروشیمی در عین شدیدترین تحریم ها گویای این مطلب است.
وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در کشور از توان بسیار مطلوبی برخوردار است به نحوی که تمامی مراحل طراحی، نصب، راه اندازی و بهره برداری از مجتمع های هاب سوم پتروشیمی در چابهار، جز در مواردی خاص که تولید داخلی آنها توجیح ندارد، نیازی به دانش های فنی شرکت های خارجی و حضور کارشناسان آنان نیست؛ این مطلب چندی پیش در جلسه مدیران ارشد و پیشکشوتان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با قاطعیت مطرح شد.

شناسه خبری: 25640

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو