بومی سازی یک فرآیند اجتناب ناپذیر در منطقه ویژه خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25695
ساعت 11:24 شنبه 19 اسفند 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس معتقد است در جهان صنعتی و توسعه یافته تمرکز بر دانش ، خلق ایده های نو، کاهش هزینه ها، ارتقای مدیریت مبتنی بر اتکا بر منابع انسانی به منظور رهایی از هر گونه وابستگی یک رفتار مطمئن در ساز و کار تولید قلمداد می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان افزود: این مهم چنانچه با دقت و برنامه ریزی در ساختار یک بنگاه صنعتی ترسیم شود فوایدی بی بدیل را به ارمغان می آورد لذا منطقه ویژه خلیج فارس با تکیه بر اصل خود باوری گام های بسیاری را در این عرصه با موفقیت برداشته است.
وی ادامه داد: توجه به مقوله ساخت داخل و بومي سازي، امروزه يكي از آرمان هاي كليدي توسعه صنعتي در كشور است و استفاده از عباراتي چون ساخت داخل، بومي سازي، خودكفايي، توسعه توانمندي و ارتقاي توان داخلي به وضوح شنيده مي شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: مقرر شد فرآیند بومی سازی تا تحقق کامل صنعت منطقه به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر هدف گذاری شود که نشان از اهميت حمايت و پشتيباني از ساخت تولیدات داخل و حركت به منظور استفاده از تمامي ظرفيت ها و قابليت هاي اين مرز و بوم دارد.
هندیان با اشاره به اینکه خانواده بزرگ منطقه ویژه خلیج فارس هم از این قاعده مستثنی نیست اظهار داشت: خوشبختانه کارشناسان و مهندسان در منطقه ویژه توانسته اند با بومی سازی دانش،نه تنها این مشکلات را بر طرف کنند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه نیز شده اند و در سال‌های اخیر روند رو به رشد بسیار خوبی را در بومی سازی شاهد بودیم.
وی همچنین از ساخت و نصب رولیک های خطوط انتقال نوار، تعمیرات و بازسازی درام های خطوط نوار نقاله، جایگزینی
سیم بکسل های کنفی آلمانی با سیم بکسل های کنفی ساخت شرکت ایرانی و ساخت دستگاه باکت ویل (برداشت کننده مکانیزه مواد معدنی) بطور کامل با صرف هزینه 300 میلیون ریال وخودکفائی ساخت این قطعه از شرکتهای اروپائی و جلوگیری از خروج ارز قابل توجهی از کشور به عنوان یک دستاورد مهم از اقدامات واحد مکانیک این شرکت در راستای استفاده از توان سازندگان داخلی و بومی سازی قطعات خبر داد. 

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو