افزایش 20 درصدی ظرفیت جابجایی مسافر و خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25705
ساعت 19:06 يکشنبه 20 اسفند 1391
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جلسه کمیته حمل و نقل دریایی ویژه نوروز گفت: ظرفیت جابجایی مسافر خودرو در مسیرهای دریایی استان هرمزگان 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جلسه کمیته حمل و نقل دریایی هرمزگان با هدف بررسی آخرین وضعیت بنادر مسافری و تمهیدات انجام شده برای انجام هر چه بهتر سفرهای نوروزی با حضور اعضاء در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این جلسه از آمادگی کامل حوزه دریایی و بندری هرمزگان برای استقبال از مسافران دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: برای نوروز سال جاری 100 شناور مسافری استاندارد با ظرفیت 20 هزار صندلی در نظر گرفته شده تا مسافران دریایی را در مسیر جزایر زیبای خلیج فارس و بنادر استان هرمزگان جابجا کنند.
رئیس کمیته حمل و نقل دریایی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروز بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در مسیرهای دریایی هرمزگان سفر کنند.
علی اکبر صفایی با اشاره به اطلاع رسانی سفرهای دریایی افزود: مهمانان و مسافرین عزیز نوروزی می توانند اطلاعات بنادر مسافری و وضعیت تردد شناورها را از سایت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و یا از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی 1550 دریافت نمایند.
در ادامه این جلسه فرماندار بندرعباس ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای ایمن سازی سفرهای دریایی گفت: در موضوع افزایش شناورهای استاندارد و ایجاد زیر ساختهای بندری و دریایی تحولی عظیم در استان هرمزگان صورت گرفته است و هموطنان می توانند با خیالی راحت و آرامش خاطر در مسیرهای دریایی سفر کنند.
همچنین فرماندار شهرستان قشم نیز با بیان جاذبه های گردشگری جزیره قشم اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با بسیج همه امکانات ، سفری خوب و با نشاط را برای هموطنان فراهم سازیم.
مسعود سالاری با تشریح اقدامات انجام شده پیرامون ایمنی سفرهای دریایی گفت: نوسازی زیر ساختهای بندری ، ایمن سازی شناورهای مسافری و فراهم کردن تسهیلات برای مهمانان از جمله کارهایی است که برای ایام نوروز 92 برنامه ریزی شده است.

شناسه خبری: 25705

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟