منابع عظیم انرژی گازی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس وجود دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25706
ساعت 19:10 يکشنبه 20 اسفند 1391
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بزرگ‌ترین مزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، برخورداری از منابع عظیم انرژی گاز طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، مهدی مروج‌الشریعه اظهار کرد: بزرگترین مزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، برخورداری از منابع عظیم انرژی گاز طبیعی است.
وی افزود: این منطقه با حجم قابل توجه سرمایه‌گذاری انجام شده، دارای زیرساخت‌های منحصر به فردی است که می‌تواند به عنوان یکی از مراکز پرتوان در ارتقای سطح مبادلات تجاری و درآمدزایی برای کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
مروج‌الشریعه ادامه داد: با قاطعیت می‌توان گفت، امتیازات و مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس، نه تنها در میان 64‌ منطقه ویژه اقتصادی کشور، بلکه از مناطق برخی کشورها از جمله مالزی بالاتر است.
وی یادآور شد: وجود بخشی از ریل عریض آسیای‌‌میانه به نام ریل دوستی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس مزیت دوم این منطقه است چون، تنها سرخس و ارس مناطقی هستند که ریل عریض از آن عبور می‌کند و اکنون 31‌ کیلومتر ریل‌گذاری عریض کشورهای آسیای‌میانه با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی در این منطقه ایجاد شده است.
مروج‌الشریعه افزود: از اولویت‌های اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس بحث حمل و نقل و ترانزیت است که با توجه به موقعیت استراتژیک این منطقه، که در چهار راه بین‌المللی ریلی و جاده‌ای شرق و غرب دنیا و در مسیر ترانزیتی شمال جنوب و دروازه کشورهای آسیای میانه و چین قرار گرفته است و با وجود ریل عریض و نرمال و فرودگاه اختصاصی با قابلیت نشست و برخاست انواع هواپیما در این منطقه، ترانزیت کالا به سهولت قابل انجام است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: این سازمان اولویت دیگر خود را جذب سرمایه‌گذار در زمینه احداث یک واحد عظیم پتروشیمی قرار داده است که می‌تواند اشتغالزایی بالایی را ایجاد و منابع وابسته بسیاری را به همراه خود فعال کند.
وی یادآور شد: با توجه به موقعیت استراتژیک و ارزشمند این منطقه و اتصال داخلی و بین‌المللی و بسترهای مناسب و فراوان دیگر، احداث صنایع در این منطقه توجیه بالایی دارد و این منطقه نهایت تلاش خود را در راستای توسعه صنایع و تولیدات ملی با زیر ساخت‌های بسیاری که آستان قدس رضوی ایجاد کرده، انجام می‌دهد.
مروج‌الشریعه بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد این منطقه ویژه توسط آستان قدس رضوی در سرخس یک انتخاب هوشمندانه است، طبق انجام دو کار مطالعاتی یکی در سال‌73 به سفارش شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و دیگری در سال‌ 86 و در قالب طرح آمایش خراسان‌رضوی، سرخس بهترین نقطه برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرق کشور محسوب می‌‌شود.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو