پنجمین جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر منطقه آزاد چابهار برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25713
ساعت 11:59 دوشنبه 21 اسفند 1391
پنجمین جلسه ستاد دائمی تسهیلات سفر منطقه آزاد چابهار با موضوع بررسی راهکارهای پذیرش میهمانان نوروزی، شرح وظایف ستاد، رفاه مسافران نوروزی و تقسیم وظایف با حضور مدیرعامل این سازمان و اعضاء ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این جلسه مصطفی ملک زاده گفت: بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته و با توجه به ماهیت فرابخشی گردشگری، شرح وظایف ستاد نوروزی با بررسی های علمی متوازن با کارکرد حوزه های مختلف سازمان، سیاست گذاری، تقسیم و شرح وظایف هر کمیته تبیین شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن تشکر از تلاش و زحمات تمامی مدیران و کارکنان سازمان برای آماده سازی منطقه برای پذیرش میهمانان نوروزی در سال جدید دستور داد تا کلیه مدیران سازمان در ایام نوروز در منطقه حضور داشته باشند.
رییس ستاد تسهیلات سفرهای دائمی منطقه آزاد چابهار افزود: در ایامی هم چون نوروز که فصل پیک ورود گردشگر به این منطقه است، فرصتی مغتنم جهت به رخ کشیدن هنرهای بومی فراهم می شود.
وی استفاده از مولفه های گردشگر پسند همچون طبیعت گردی و اکوتوریسم، جانمایی مطلوب و امکان دسترسی آسان مسافران به مراکز تفریحی و بهداشتی، نزدیکی به بازارهای تجاری و اماکن گذران اوقات فراغت را شیوه ای مناسب برای توسعه گردشگری منطقه دانست.
منطقه آزاد چابهار در جنوب شرقی ترین منطقه کشور و تنها بندر اقیانوسی ایران بوده و با دارا بودن ده ها جاذبه طبیعی و تاریخی پیشانی توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان قلمداد می شود. 
با توجه به اقلیم و شرایط مناسب آب و هوایی چابهار به عنوان مقصد گردشگری و سفرهای نوروزی هموطنان به این منطقه در ایام نوروزستاد دائمی تسهیلات سفر این سازمان در حال فراهم کردن مقدمات حضور و پذیرش میهمانان و مسافران می باشد و در پنجمین جلسه این ستاد مصوباتی حول محور نیازهای گردشگران به تصویب رسید.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟