فلسفه وجودي مناطق ويژه اقتصادي با اجراي قانون معافيت از ارزش افزوده شكلي تازه به خود گرفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25715
ساعت 14:26 سه شنبه 22 اسفند 1391
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز از اجراي قانون معافيت ارزش افزوده در مناطق ويژه اقتصادي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري lمناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نادر طيبي در جمع خبرنگاران ضمن تشريح گزارش عملكرد منطقه ويژه اقتصادي شيراز اظهار داشت: علي رغم وجود مشكلات ناشي از تحريم ها و در مقايسه با سنوات گذشته، در سال جاري سرمايه گذاران زيادي به سمت اين منطقه كشيده شدند.
نادر طيبي با اشاره به اتمام واگذاري ها در فاز يك منطقه ويژه اقتصادي شيراز افزود: كار اجراي زيرساخت ها و آسفالت معابر و خيابان هاي اصلي و فرعي در 170 هكتار از اراضي فاز 2 به اتمام رسيده و پيش بيني مي شود تا پايان سال آتي كار واگذاري 20 درصد اراضي باقيمانده اين فاز به صنعتگران به اتمام رسد.
وي هزينه اجراي زيرساخت ها و آسفالت ريزي در فاز 2 منطقه ويژه اقتصادي شيراز را در سال جاري 200 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت : براي اجراي اين زيرساختها از هيچ تسهيلات بانكي و امكانات دولتي استفاده نكرده ايم. طيبي خاطرنشان كرد؛ هزينه كل اجراي زيرساخت ها از محل سود سهامداران منطقه تأمين شده است.
طيبي در ادامه افزود: با اجرايي شدن قانون معافيت ارزش افزوده براي فعالان اقتصادي و صنعتگران فعال اين منطقه پس از گذشت سالها اعتبار قانوني خود را پيدا كرد و در حال حاضر با مصوبه دبيرخانه كميسيون ارزش افزوده اين معافيت مشمول 15 صنعتگر در منطقه ويژه اقتصادي شيراز شده و اخذ اين معافيت براي ديگر صنعتگران نيز در دست اقدام مي باشد. طيبي ميزان معافيت صنعتگران از حقوق و عوارض گمركي در خصوص مواد اوليه خارجي را بين 32 تا 63 درصد اعلام كرد.
ميدر عامل منطقه ويژه اقتصادي شيراز همچنين با اعلام اينكه هزينه ايجاد و توسعه زيرساخت هاي منطقه افزايش 100 درصدي داشته ولي قيمت زمين در سال جاري حدود 10 درصد افزايش يافته و در اين راستا 30 قرارداد جديد با صنعتگران منعقد گرديده كه مراحل اجرايي آنها در حال انجام است.
وي در پايان تصريح كرد: در حال حاضر افزون بر 2500 نفر در منطقه ويژه اقتصادي شيراز اشتغال داشته و اين منطقه به لحاظ فعاليت و پويا بودن، رتبه 1 تا 3 كشوري را دارا بوده و از جايگاه ويژه اي برخوردار است.

شناسه خبری: 25715

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو