گردشگران نوروزی در آسمان ارس به پرواز درمی آیند

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از امکان پرواز گردشگران نوروزی در آسمان ارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عادل نجف زاده افزود: این پرواز و گشت هوایی توسط هواپیماهای فوق سبک و تک سرنشین از از 28 اسفند ماه جاری تا 13 فروردین 1392 برای سومین سال متوالی اجرا می شود.
وی گفت: این پرواز تفریحی همچون سال های قبل در باند فرودگاه محلی جلفا اجرا می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه حضوری نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
به گفته وی مشاهده زیبایی های ارس از آسمان تجربه ای متفاوت را برای علاقمندان به طبیعت و ارس گردان نوروزی در پی خواهد داشت.

نجف زاده افزود: مسیر کلیسای تاریخی سنت استپانوس( جاده مرزی جلفا- سد ارس) شامل سواحل رودخانه ارس و دریاچه تفرجگاهی سد ارس، مسیر سیه رود(جنوب شرق جلفا) شامل آبشار آسیاب خرابه و آبشارهای مناطق ییلاقی مهاران همچنین مسیر جلفا ـ تبریز با نواحی مناسب برای کوهنوردی هم از ظرفیت های اکوتوریستی منطقه آزاد ارس محسوب می شود.
وی گفت: در کنار کوهنوردی و صعود به قله های کیامکی(روستای داران)، صعود به کوه گئچی قالاسی(جلفا) و صعود به قله کمتال(سیه رود)، ورزش های آبی و ساحلی نظیر قایقرانی، باد سواری، جت اسکی و اسکی روی آب در دریاچه های پشت سد ارس، سد خداآفرین و سد گلفرج، قایقرانی در آبهای خروشان رود ارس، رافتینگ در رود نوجه مهر و قایق های تفریحی پدالی در دریاچه پارک کوهستان از جمله امکانات فراهم شده برای گردشگران این منطقه به شمار می رود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس گفت: ساحل زیبای ارس به دلیل قرار گرفتن در نوار شمالی کشور، در جذب گردشگران بویژه از کشورهای همسایه مانند جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان موفق بوده و به مقصد جدید مسافران خارجی تبدیل شده است.
وی بر رعایت پیوست فرهنگی در برنامه های نوروزی منطقه ازاد ارس تاکید کرد و گفت: از 28 اسفند تا شش فروردین برنامه های شاد و مفرح برای گردشگران برنامه ریزی شده و با آغاز ایام فاطمیه برنامه هایی با رویکرد مذهبی اجرا خواهد شد.
منطقه آزاد ارس با وجود مناظر زیبای طبیعی در حاشیه رود ارس و ابنیه های تاریخی به "سرزمین زیباییها" شهرت یافته است.

امتیاز به خبر :