جلفا با همه زیبایی هایش مشتاق مسافران نوروزی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25754
ساعت 13:11 دوشنبه 28 اسفند 1391
شهرستان جلفا در شمالی ترین نقطه ایران اسلامی با بهترین آثار تاریخی، تفریحی و زیارتی مشتاقانه در انتظار گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، وجود آثار و ابنیه های تاریخی از جمله کلیسای تاریخی سنت استپانوس، مجموعه حمام عباس میرزا در کردشت و برج دیدنی دوزال خیل عظیم گردشگران در ایام نوروز را به خود جلب می کند.
آبشار آسیاب تاریخی، سواحل زیبای رودخانه ارس، طبیعت بکر دامنه کوه های کنتال و کیامکی بر این زیبایی ها افزوده و در جذب گردشگر نقش موثری دارند.
با گذر از کرانه های رودخانه ارس که تفرجگاه ها و مکان های تفریحی و دیدنی را در دو سمت شرق و غرب این شهرستان به وجود آورده، جلوه های ویژه ای از طبیعت کوه و رودخانه با درختان جنگلی و ساحلی خلق کرده است.
روستای تاریخی ˈاشتبینˈ که به ماسوله آذربایجان مشهور است نمادی از تاریخ کهن این دیار است که به خاطر آرام گرفتن حکیم ابولقاسم نباتی در این روستا شهره خاص و عام بوده و هدف اصلی بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت است.
گل سرسبد اماکن تاریخی و زیارتی شهرستان جلفا وجود ˈامامزاده سید محمد آقاˈ در روستای نوجه مهر در مرز ارمنستان است که همچون نگینی درخشان بر آسمان این منطقه تابیده و همه ساله از شیفتگان ائمه اطهار پذیرایی می کند.
وجود دو معبر ورود و خروج مسافر به جمهوری ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان از مرزهای نوردوز و پل چوبی بر اهمیت گردشگری این منطقه افزوده است.
در سال های اخیر با استقرار منطقه آزاد ارس، نگاه گردشگران و مسافران نوروزی به جلفا دچار تحول اساسی شده و تعداد مسافران به منطقه به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
وجود مراکز تجاری و بازارهای بزرگ محصولات خارجی، نمایشگاه های عرضه خودروهای وارداتی، تامین امکانات رفاهی و تفریحی با افزایش فضای سبز و پارک ها طی سال های اخیر در اشتیاق گردشگران برای مسافرت به منطقه آزاد ارس موثر بوده است.
فرماندار شهرستان جلفا در خصوص آمادگی شهرستان برای استقبال از میهمانان نوروزی به خبرنگار ایرنا گفت: برای رفاه حال مسافران تمام مدارس شهرها و روستاهای شهرستان برای اسکان مسافران آماده سازی شده است.
ˈ مختار سیفی ˈ اظهار کرد: تصمیمات مهم و سازنده ای برای رفاه عمومی و تامین امنیت گردشگران در ستاد تسهیلات مسافران نوروزی اتخاذ شده است.
وی افزود: تمام مراکز خدماتی از جمله هتل ها، غذاخوری ها، جایگاه های عرضه سوخت ساماندهی شده و طرح ویژه نظارت بر بازار برای جلوگیری از گران فروشی و فعالیت نانوایی ها در طول تعطیلات فعال شده است.
وی از مردم خواست با مسافرت به این شهرستان از طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای مطبوع لذت ببرند.
ستاد تسهیلات سفر سازمان منطقه آزاد ارس نیز تدارک گسترده ای برای میزبانی شایسته از مسافران فراهم کرده و امسال با رویکرد فرهنگی، تفریحی آماده استقبال از گردشگران است.
براساس اعلام روابط عمومی منطقه ازاد ارس ستاد تسهیلات سفر با برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی، اجتماعی، تفریحی، جنگ های شادی و تورهای گردشگری هوایی سعی در ثبت لحظات شیرین و به یاد ماندنی برای میهمانان نوروزی دارد.
این منبع از آمادگی تیم های راهنمای مسافران در محدوده منطقه ازاد ارس به صورت ثابت و سیار و اختصاص اتوبوس های گردشگری برای جابجایی مسافران به اماکن تاریخی و گردشگری خبر داد.
در نوروز سال 91 بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر از شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس دیدن کردند که پیش بینی می شود این میزان در نوروز 92به دو برابر افزایش یابد.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز آبی مشترک دارد.

شناسه خبری: 25754

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟