استقبال گردشگران از جشنواره و نمایشگاه نوروزی منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25792
ساعت 16:25 يکشنبه 4 فروردين 1392
جشنواره و نمایشگاه نوروزی منطقه آازد انزلی که در قالب جشنواره صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی با محوریت توانمندیهای استان گیلان در این منطقه برپا شده با استقبال گردشگران مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عرضه توانمندیهای صنایع دستی مشتمل بر معرق، حصیربافی، رشتی دوزی، غذاهای محلی و مزه های گیلانی، غرفه گیلان شناسی به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و پوشاک محلی نقاط مختلف استان، بازی کودک و سرگرمی نوجوانان، عرضه کتاب و لوح فشرده، موسیقی سنتی، گریم کودک و عکاسی با لباس محلی، کیک و کلوچه سنتی استان از جمله بخش های مختلف این جشنواره است.
برگزاری جشن های بومی محلی استان گیلان مانند مراسم آئینی راه به چره (استقبال از نوروز)، اجرای ترانه های فولکلور قدیمی گیلانی در خصوص نوروز، عروس بران(عروسی سنتی گیلان) از سوی هنرمندان بنام آئینی- سنتی استان، جشنواره مجسمه های شنی و بادبادکها از بخش های جنبی جشنواره نوروزی منطقه آزاد انزلی است.
همچنین معرفی و نکوداشت آئین های بومی سنتی استان گیلان، حمایت از صنعتگران صنایع دستی، ایجاد رغبت و انگیزه در میان فعالان این حوزه، اقتصادی کردن تولید صنایع دستی استان به منظور حضور در بازارهای بین المللی را می توان از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی منطقه آزاد انزلی برشمرد.
نمایشگاه جشنواره نوروزی منطقه آزاد انزلی در 33 غرفه به مساحت 1500 مترمربع از 29 اسفندآغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
دارا بودن بزرگترین طرح ساحلی گیلان، وجود مجتمع های تجاری نمایشگاهی در محدوده فاز تجارت به همراه خدمات و امکانات متنوع گردشگری ارائه شده ازسوی منطقه، از مهمترین جاذبه های گردشگری منطقه آزاد انزلی است.

 

 

شناسه خبری: 25792

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟