موقعیت ممتاز صنعت ٥٠ ساله پتروشیمی ایران در منطقه تثبیت می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25858
ساعت 09:37 يکشنبه 11 فروردين 1392
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران افزون بر معرفی دستاوردهای این صنعت سرمایه گذاری های جدید را به همراه خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دهمین همایش بین‏ المللی پتروشیمی ایران (IPF) روزهایی برگزار خواهد شد که صنعت پتروشیمی ایران پنجاه سالگی خودش را پشت سر می‏گذارد و نیم قرن تجربه و تلاش پشتوانه‏ این صنعت تأثیرگذار در اقتصاد کشور است.
رمضان اولادی درباره تأثیر برگزاری همایش بین‏ المللی IPF در رشد و توسعه‏ صنعت پتروشیمی ایران و دستیابی به اهداف تعریف شده این صنعت گفت: هدف از برگزاری این همایش، گردآوری بازیگران جهانی صنعت پتروشیمی است و توانسته امکان تبادل نظر بین مدیران ارشد و متخصصان داخلی و بین‏ المللی را فراهم کند.
وی افزود: افزون بر این متخصصان خارجی از نزدیک با توانمندی‏های داخلی آشنا خواهند شد که این امر منجر به جلب همکاری‏ های طرفین در آینده می شود.
اولادی ادامه داد: اکنون همزمان با پنجاه سالگی صنعت پتروشیمی و در این رویداد بزرگ فرصت مغتنمی داریم تا افزون بر نمایش اقتدار ملی و توانمندی‏های داخلی، نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده محصولات به نمایش گذاشته شود.
وی با بیان این که هدف از برگزاری همایش IPF، ایجاد فرصتی مناسب برای ارتباطات نزدیک بین دست اندرکاران داخلی و خارجی صنعت پتروشیمی است گفت: در سال‏های گذشته و تجربه به دست آمده از همایش های پیشین سبب تبادل اطلاعات فنی و اقتصادی زیادی در این حوزه شده است.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: جذب سرمایه‏ گذاری‏های خارجی، سهولت دریافت تسهیلات مالی و نیز پوشش بیمه‏ای بین ‏المللی، جذب و حمایت از سرمایه‏ گذاران داخلی، حاصل برگزاری این همایش در دوره های قبل بوده است.
اولادی ادامه داد: با توجه به برخی محدودیت‏ ها و تحریم‏های بین‏ المللی اعمال شده، IPF با معرفی قطب‏ ها و پارک‏ های پتروشیمی، با رویکرد تکمیل زنجیره محصولات، به معرفی فرصت‏ های سرمایه‏ گذاری می‏پردازد که می‏تواند همکاری‏ های داخلی و بین‏ المللی را ارتقا بخشد.
وی افزود: این حرکت همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی (فرصت سازی از تحریم ها مبتنی بر دانش و استعدادهای داخل و توسعه همکاری با کشورهای دوست) برای مقابله با برخی فشارهای اقتصادی است.
مدیر برنامه ریزی و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ایران موقعیت ممتازی در دسترسی به بازارهای هدف و دسترسی به آب‏های آزاد دارد که منجر به سهولت صادرات و کاهش هزینه‏ های حمل و نقل می‏ شود؛ افزون بر این با داشتن منابع غنی نفت و گاز، خوراک با قیمت منطقی و رقابتی برای واحدهای صنعت پتروشیمی مهیا است که این موارد از مزایای سرمایه‏ گذاری در این صنعت است.
دهمین دور‏ه‏ همایش بین المللی پتروشیمی ایران با حضور سخنرانان، مقامات و مدیران ارشد بین المللی و داخلی، ٢٣ و ٢٤ اردیبهشت ١٣٩٢ برگزار خواهد کرد.

شناسه خبری: 25858

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو