١١ حلقه چاه توسعه ای در فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی تكمیل شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25859
ساعت 09:40 يکشنبه 11 فروردين 1392
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: با تلاش حفارمردان این شرکت، ١١ حلقه چاه توسعه ای در فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی در آخرین روز سال ١٣٩١ تکمیل تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، محمد رضا تاکایدی افزود: در فاز ١٨ هفت حلقه چاه تکمیل و در فاز ١٧ عملیات مشبک کاری چهار حلقه چاه به اتمام رسیده و سه حلقه چاه دیگر نیز در مرحله تکمیلی قرار دارد.
وی با بیان این که حفاری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی به صورت کلید در دست (EPD ) با بکارگیری دو دستگاه حفاری دریایی این شرکت در دست اجراست، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده کل پروژه در سه ماه نخست امسال تکمیل و تحویل شرکت نفت و گاز خواهد شد.
تاکایدی درباره حفاری در فاز ١٤ پارس جنوبی توضیح داد: در این پروژه، حفاری ٢٢ حلقه چاه گازی پیش بینی شده که حفر چاه های ارزیابی و توصیفی آن به اتمام رسیده و حفاری چاه های توسعه ای آغاز شده و پروژه تاکنون بیش از ٣٠درصد پیشرفت داشته است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری گفت: با توجه تاکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر شتاب بخشی به اجرای پروژه ها و تولید زود هنگام از میدان گازی کیش، روند اجرایی پروژه ١+١٢ در بخش خشکی این جزیره به عنوان دومین قطب گازی کشور با اجرای خدمات مدیریت نرخ حفاری (ROP Management ) شتاب بیشتری گرفته است.
وی افزود: این پروژه با بکارگیری دو دستگاه حفاری سنگین ٥٤ و ٦١ فتح بر روی کلاستر A و B با استفاده از ریل کشنده ( پانی بیس ) به صورت دسته ای و کلید در دست در حال اجراست که در کلاستر B تاکنون ٨٥ درصد پیشرفت کار داشته ایم و در تیرماه مسال تکمیل می شود و عملیات حفاری کلاستر A نیز در نیمه دوم سال به پایان می رسد.
تاکایدی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون توان اجرای همزمان ١٠ پروژه کلید در دست را دارد، اظهار کرد: در اواخر سال گذشته پروژه حفاری هفت حلقه چاه نفتی در میدان نفتی آذر از بلوک اناران با بکارگیری دستگاه حفاری فوق سنگین پیروز آغاز شد که حفاری نخستین حلقه در دست اجرا است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به واگذاری حفاری چاه های میدان یاران به این شرکت، گفت: تامین دستگاه حفاری،کالا، مواد و برنامه ریزی برای انجام کار در دست اقدام است و به زودی عملیات حفاری در ایتن موقعیت کلید می خورد.
وی افزود: در میدان های نفتی آزادگان و یادآوران نیز عملیات حفاری با به کارگیری هشت دستگاه حفاری در دست اجراست و پروژه حفاری ٢٠ حلقه چاه اکتشافی در کشور در مرحله پایان کار است.
تاکایدی ادامه داد: از سوی دیگر پروژه ١٢ حلقه چاه اکتشافی با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برای کشف مخازن جدید آغاز شده است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری درباره حضور این شرکت در فاز ١٢ پارس جنوبی، اظهار کرد: چند حلقه چاه در فاز ١٢ پارس جنوبی با کاربست دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی در مراحل تکمیلی قرار دارد.
وی یادآور شد: در سال گذشته در مجموع ٣٢ حلقه چاه های نفت و گاز در قالب پروژه های حفاری کلید در دست توسط این شرکت تکمیل و مدار تولید قرار گرفته است.
تاکایدی با تاکید بر پروژه محوری، افزایش راندمان کار، بهره وری و مستند سازی فعالیت ها، گفت: متخصصان شرکت ملی حفاری ایران با توجه به تجارب به دست آمده در سه دهه گذشته، از توان مدیریتی بالایی برخوردارند به نحوی که هم اکنون افزون بر عملیات حفاری و و ارائه خدمات جنبی، طراحی، نظارت، تامین کالا و مواد و اجرای پروژه های حفاری را به طور کامل اجرا می کنند.
شرکت ملی حفاری یکی از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است.

شناسه خبری: 25859

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو