27 فروردین/برگزاری همایش سرمایه گذاری در بنادر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25911
ساعت 17:26 شنبه 17 فروردين 1392
نخستین همایش سرمایه گذاری در بنادر 27 فروردین در تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مانا، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب گفت: این همایش با شعار توسعه و سرمایه گذاری در بنادر، ضامن رشد اقتصادی کشور، برگزار می شود.
محسن صادقی فر گفت: بررسی تاثیر و نقش بنادر در اقتصاد خرد و کلان و استراتژی ها و راهکارهای بنادر پیشرو جهان و منطقه برای افزایش مشارکت بخش های غیردولتی در ارائه خدمات بندری و دریایی و استقرار صنایع تولیدی در اراضی پشتیبانی بنادر از موضوع هایی است که در این همایش و با حضور مقامات، استادان و دانشجویان دانشگاه های داخل و خارج از کشور، صاحبنظران صنعت حمل و نقل دریایی و سایر علاقمندان بررسی می شود.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تاثیر متقابل رشد و توسعه اقتصادی و توسعه بنادر و زیرساخت های حمل و نقل دریایی کشور ،مزیت های نسبی و رقابتی بنادر کشور در توسعه زیرساختها و جذب سرمایه های داخلی و خارجی،فرصت های سرمایه گذاری در توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی با توجه به نقش رقابت منطقه ای و فرامنطقه ای ، تاثیر سرمایه گذاری بخش های غیردولتی در بنادر بر شاخص های کلان اقتصادی، تاثیر شاخص های عملیاتی بندری بر توسعه و سرمایه گذاری در بنادر و راهکارهای افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه بنادر از محورهای همایش سرمایه گذاری در بنادر است.
صادقی فر با بیان اینکه در این همایش روشهای مناسب جذب سرمایه گذار در بنادر بررسی می شود، ادامه داد: همچنین در این همایش سرمایه گذاران نمونه بندری کشور که عملکرد مناسبی دارند معرفی می شوند و از آنها تقدیر و قدردانی خواهد شد.

**سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری بخش خصوصی
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادرو دریانوردی درباره سرمایه گذاری ها در بنادر گفت: در مجموع از سال 82 تاکنون دو میلیارد دلار سرمایه گذاری با تلاش بخش خصوصی در بناد کشور صورت گرفته است که با سرمایه گذاری سازمان بنادر به چهار میلیارد دلار بالغ می شود.
صادقی فر با اشاره به فعالیت 154 سرمایه گذار بخش خصوصی در بخش های مختلف بنادر کشور اظهار داشت: از 17 هزار هکتار زمین در بنادر 900 هکتار زمین به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده و 10 هزار هکتار دیگر نیز قابل واگذاری به سرمایه گذاران است.
صادقی فر به الحاق 11 هزار هکتار محوطه جدید به محوطه های در بندر امام و واگذاری آن در آینده یا ساخت اسکله های جدید کانتینری، نفتی و کالای عمومی در آن اشاره کرد و افزود: 2400 هکتار زمین به محوطه های بندر شهید رجایی و هزار هکتار نیز به محوطه های بندر امیرآباد الحاق شده و در حال آماده سازی برای واگذاری به بخش خصوصی است.
عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوردی گفت: هرچند با توجه به رشد جمعیت و توسعه اقتصادی کشور ممکن است نیاز به احداث بنادر جدید داشته باشیم اما با اقدامات انجام شده و برنامه های توسعه ای در حال اجرا و برنامه ریزی های توسعه آتی، بنادر موجود جوابگوی نیازهای عملیاتی واردات، صادرات، ترانزیت آینده کشور خواهد بود.

شناسه خبری: 25911

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو