حضور یک میلیون و سیصدو پنجاه هزار گردشگر نوروزی در منطقه آزاد انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25915
ساعت 11:49 يکشنبه 18 فروردين 1392
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: طی بیست و دو روز فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی از تاریخ 25 اسفند تا 16 فروردین ماه، افزون بر 1 میلیون و 350 هزار گردشگر از این منطقه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید رحیمی با بیان اینکه با فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای منطقه و ایجاد کمیته های مختلف تخصصی به منظور ارائه خدمات بیشتر به گردشگران با آمادگی کامل به استقبال گردشگران نوروزی رفتیم افزود: تهیه و توزیع نقشه های راهنما و اطلاعات ضروری مورد نیاز گردشگران در خصوص منطقه و استان، پخش تیزرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در شبکه استانی باران، تهیه و پخش برنامه های خبری، تولیدی-گزارشی در خصوص امکانات و تسهیلات ارائه شده در این شبکه، نصب بنرهای تبریک آغاز سال نو، پیام نوروزی مقام معظم رهبری، اطلاع رسانی و خیر مقدم به همراه توزیع بروشور با محتوای پیام های زیست محیطی بخشی از برنامه های اطلاع رسانی تبلیغی این ایام به گردشگران است. 
رحیمی اظهار داشت: ارائه خدمات رایگان اینترنت بی سیم و اطلاع رسانی از طریق بلوتوث به مسافرین از دیگر برنامه های اطلاع رسانی منطقه را تشکیل می داد.
رحیمی برگزاری جشنواره نوروزی با محوریت فرهنگی هنری را از مهمترین برنامه های این منطقه اعلام و افزود: برگزاری جشن های بومی محلی استان گیلان مانند مراسم آئینی راه به چره (استقبال از نوروز)، عروس بران (عروسی سنتی گیلان) و اجرای ترانه های فولکلور قدیمی گیلانی در خصوص نوروز از سوی هنرمندان بنام آئینی- سنتی استان در این ایام، برپایی سفره هفت سین بزرگ نوروزی سنتی استان گیلان، نمایشگاه صنایع دستی، غذا و سوغات با 33 غرفه در فضایی به مساحت 1500 متر مربع، اجرای جشنواره های مجسمه های شنی و بادبادکها از دیگر بخش های جشنواره نوروزی منطقه در ایام نوروز بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی محور اصلی برنامه های اجرا شده از سوی مجموعه تحت مدیریت خود را مبتنی بر آراستگی، پاکیزگی محیط و توسعه خدمات و تسهیلات به گردشگران اعلام و افزود: برای نیل به این مهم افزون بر 100 نفر از پرسنل بخش های مختلف سازمان در کنار همکاران نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی به صورت 24 ساعته اقدام به خدمات رسانی به گردشگران کردند.
وی در رابطه با برنامه های فرهنگی اجرا شده در این ایام اظهار داشت: برپایی دو نمایشگاه عکس "موج شکن" و نقاشی "نقاشان بندر"، اقامه مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا، توزیع برورشور و نصب بنرهای اطلاع رسانی در این خصوص، برگزاری برنامه های فرهنگی هنری نمایشی در مجتمع های تجاری با حضور هنرمندان صداوسیما از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده بودند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص دیگر امکانات و خدمات ارائه شده به گردشگران نوروزی افزود: افزایش فضای پارکینگ محدوده فاز تجارت منطقه به حدود 7 هکتار، نوسازی و بازسازی آلاچیق ها، سرویس های بهداشتی و مبلمان شهری محدوده، بخشی از اقدامات و تمهیدات انجام شده از سوی این سازمان به منظور تأمین آسایش بیشتر گردشگران را شامل می شود.
وی اضافه کرد: امکانات ورزش های آبی (قایق موتوری، قایق پدالو، پاراسل، جت اسکی) ورزش های ساحلی (فوتبال و والیبال ساحلی)، کارتینگ، دیوار مرگ، پینت بال، تیراندازی به اهداف متحرک (تراپ)، پارک بازی کودک و مجتمع های تجاری با بیش از 1000غرفه از جاذبه های این منطقه برای گردشگران بود.
رحیمی در پایان تصریح کرد: ایجاد فضایی امن، مفرح و شاد بهمراه گسترش و تنوع خدمات قابل ارائه به منظور تأمین نیازمندیهای مختلف مردم در این ایام مهمترین هدف منطقه آزاد انزلی در ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگران بوده است.

شناسه خبری: 25915

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟