افزایش پرواز و جابجایی مسافر از فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25918
ساعت 16:20 يکشنبه 18 فروردين 1392
تعداد پرواز و جابجایی مسافر از فرودگاه بین المللی خلیج فارس در سال 91 با رشد بیش از 12 درصد همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس با اشاره به جایگاه و نقش این فرودگاه در کمک به پیشبرد اهداف صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: فرودگاه خلیج فارس برای نیل به اهداف تعیین شده و پاسخگویی به نیازمندی ها و تامین پیش نیاز های اجرای هر چه سریعتر پروژه های متعدد و عظیم صنایع گاز و پتروشیمی و توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه ویژه پارس تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به توان جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در سال از مسیر این فرودگاه گفت: در سال91 ، 721 هزار و 173 مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 46/12 درصدی همراه بوده است.
کلاه کج با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی خلیج فارس در حکم ورودی اصلی و به مثابه پیشانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ایفای نقش می نماید تصریح کرد: هدف ما استفاده از حداکثر توان این فرودگاه جهت پیشبرد اهداف منطقه است که خوشبختانه در سال 91 با شش هزار و 279پرواز داخلی و خارجی به تحقق این مهم نزدیک شده ایم.
مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس در ادامه گفت: از تعداد کل پروازهای انجام گرفته در سال گذشته 6 هزار و 177 سورتی داخلی و 102 سورتی خارجی است که خوشبختانه با برقرای مجدد پروازهای خارجی در سال 91 هم اکنون هفته­ ای 4 پرواز به مقصد دوبی و قطر در حال انجام است.
کلاه کج در ادامه افزود: تعداد کل پروازهای فرودگاه عسلویه در سال 90 ،5 هزار و 598 پرواز بوده است که این آمار نشان دهنده رشد دوازده درصدی پروازها در سال 91 است.
مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس با اشاره به اینکه این فرودگاه به عنوان موتور محرکه جابجایی مسافر در پارس جنوبی به حساب می­آید اظهار داشت: این فرودگاه در تمام طول هفته در بخش داخلی به مقصد شیراز، اهواز، بوشهر، تهران، اصفهان،گیلان، ساری، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و مشهد و در بخش خارجی به مقصد دبی و قطر خدمات پرواز ارئه می­دهد.

شناسه خبری: 25918

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو