صادرات بیش از 7.5 میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه انرژی پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25927
ساعت 10:26 دوشنبه 19 فروردين 1392
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات بیش از 8 میلیون 583 هزار تن میعانات گازی به ارزش 7 میلیارد و 532 میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، احمد پورحیدر اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 16 میلیون و 903 هزار تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از 13 میلیارد و 799 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.
وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای چین ، ژاپن ، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند،‌ بلژیک،‌ اسپانیا، ترکیه، رومانی، ‌تایوان،‌ تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان صادر شده است.
مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: در سال 91 حدود 8 میلیون و 320 هزار تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش حدود 6 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

** صادرات بیش از 13 میلیارد دلار از گمرک انرژی پارس
به گفته این مقام مسئول، 598 هزار و 569 تن کالا به ارزش بیش از دو میلیارد و 359 میلیون دلار طی 12 ماهه سال گذشته از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شد که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزود: در این مدت 48 هزار و 246 تن کالا به ارزش 44 میلیون و 663 هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده است و همچنین در طی این دوره زمانی مقدار هشت هزار و 786 تن کالا به ارزش 578 هزار و 657 دلار تحت رویه ترانزیت داخلی حمل گردیده است.

شناسه خبری: 25927

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو