سفر نوروزی نزدیک به یک میلیون نفر به جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25932
ساعت 11:33 دوشنبه 19 فروردين 1392
قائم مقام ستاد دایمی تسهیلات سفرهای منطقه آزاد قشم به تشریح عملکرد این ستاد و وضعیت جزیره قشم در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فرزین حقدل با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد کمیته های مختلف ستاد تسهیلات سفرهای قشم گفت: تعداد کل مسافران ورودی به قشم از 25 اسفند سال گذشته تا پایان روز 15 فروردین سال جاری نزدیک به یک میلیون نفر بوده است که این رقم تقریبا با آمار سال قبل برابری می کند.
وی افزود: در این مدت 439 هزار و 391 نفر از مسافران از اماکن تفریحی و سیاحتی قشم شامل بناهای تاریخی، سایت ها و موزه ی ژئوپارک، و جاذبه های طبیعی دیدن کردند و میزان قابل توجهی از صنایع دستی قشم به ارزش 966 میلیون و 40 هزار ریال به فروش رسید.
حقدل با اشاره به فعالیت های گسترده کمیته عمران و خدمات شهری در ایام نوروز اضافه کرد: به فضای کمپ های موجود در جزیره 10 هزار متر مربع افزوده شد و همچنین کار ترمیم و رنگ آمیزی جداول و المان های فلزی سطح شهر به طول 180 هزار متر صورت پذیرفت. همچنین کار جمع آوری زباله از نقاط مختلف شهر با حضور 400 تن از نیروهای خدماتی انجام شد و با توزیع 360 هزار کیسه ی زباله طبیعت و مناطق مسکونی منطقه پاک ترین روزهای خود را پشت سر گذاشتند.
وی احداث 15 هزار متر مربع پارکینگ را دیگر اقدام شایان ذکر کمیته عمران و خدمات شهری عنوان کرد.
حقدل در خصوص ترابری دریایی نیز گفت: بیش از 108 هزار و 500 خودرو در این ایام به جزیره وارد شده اند که با احتساب خروج تقریبا همین تعداد خودرو رقم ترابری دریایی ما بالغ بر 434 هزار و 519 مورد در امر جا به جایی خودرو بین اسکله های لافت و پهل می شود.
وی با یادآوری این که یکی دیگر از مبادی ورودی قشم، فرودگاه بین المللی این جزیره است، رقم پروازهای شرکت های هواپیمایی را 89 سورتی ذکر کرد.
قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای قشم به فعالیت شبانه روزی کمیته بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و تعداد مراجعین به مراکز درمانی را بیش از 12 هزار و 500 نفر برشمرد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم همچنین کیفیت نظارت و اطلاع رسانی این ستاد را رضایت بخش دانست و گفت: نیروهای ما در پایگاه های اطلاع رسانی، بیش از 200 هزار نقشه و بروشور در میان گردشگران توزیع کردند و در تمام طول تعطیلات مراکز اقامتی، رستوران ها، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامت موقت و اصناف سراسر جزیره افزون بر 8200 مرتبه مورد بازبینی قرار گرفتند.
به گفته حقدل، اقدامات فرهنگی ارزنده ای نیز در طول تعطیلات صورت گرفته است که از میان آن ها می توان به توزیع افزون بر 3100 بسته فرهنگی در میان مسافران اشاره کرد.
جزیره قشم با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی همچون قلعه پرتغالی ها، بندرگاه لافت، دره ستاره ها و غار نمکدان، هر ساله در ایام نوروز پذیرای خیل گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشور به جنوب ایران سفر می کنند.

شناسه خبری: 25932

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟