نقش منطقه ویژه انرژی پارس در یاری رسانی به زلزله زدگان بوشهری

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25952
ساعت 08:54 شنبه 24 فروردين 1392
منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ساعات اولیه وقوع زلزله در بوشهر به یاری زلزله زگان شتافتند. تیم های عملیاتی و فنی منطقه ویژه پارس در 24 ساعت گذشته توانستند 11 هزارمتر مکعب عملیات آواربرداری و خاکبرداری در منطقه زلزله زده روستای درویشی را به انجام برسانند.

11 هزار مترمکعب آواربرداری در 24 ساعت گذشته 

مهندس مقاتلی با اعلام این خبر گفت: تیم های فنی و عملیاتی منطقه ویژه پارس با استفاده از امکانات و نیروهای انسانی متخصص و ماهر در 24 ساعت گذشته و پس از پایان عملیات امداد و نجات تمام توان خود را جهت تسریع در عملیات آواربرداری و خاکبرداری در روستای درویشی از نقاط زلزله زده استان بوشهر بکار گرفته اند.
مدیرخدمات شهری منطقه ویژه پارس که به منظور راهبری و مدیریت نیروهای عملیاتی از نخستین ساعتهای آغاز عملیات امداد و نجات در منطقه زلزله زده حضور داشته است،افزود:18 دستگاه کامیون،4 دستگاه لودر، 2دستگاه بیل مکانیکی، تانکرهای سوخت و آبرسان به همراه بیش از 65 نفر از نیروهای فنی و عملیاتی منطقه ویژه پارس بصورت شبانه روزی مشغول فعالیت و کمک به زلزله زدگان استان بوشهر هستند.
وی تصریح کرد: ستاد بحران منطقه ویژه پارس با مدیریت مهندس نصوری و مدیران عامل شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس جریان عملیات های امداد و نجات و خاکبرداری روستای درویشی را تحت کنترل دارند و تمام تمهیدات لازم جهت مشارکت گسترده در این عملیات ها را اندیشیده اند.

برگزاری ستاد بحران منطقه ویژه پارس در روستای درویشی 
ستاد بحران منطقه ویژه پارس با حضور مدیرعامل منطقه ویژه پارس، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان عسلویه و سایر اعضاء در روستای درویشی تشکیل جلسه داد.
این نشست با هدف بررسی روند چگونگی عملیات امداد و نجات و آواربرداری و همچنین خدمات رسانی به مردم این روستا و همچنین اتخاذ تصمیمات جدید جهت ادامه فعالیتها تشکیل شده است.
رئیس روابط عمومی منطقه ویژه پارس با اعلام این خبر افزود: هم اینک مدیران عملیاتی منطقه ویژه پارس تحت مدیریت مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و با برنامه ریزی صحیح و استفاده مناسب از امکانات و پتانسیل های صنعت نفت در حال خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان بوشهر هستند.
حسین قربانی تصریح کرد: از صبح روز (جمعه 23 فرودین 1392) مهندس نصوری با حضور در منطقه عملیاتی روستای درویشی شهرستان دشتی از نقاط زلزله زده استان بوشهر بر روند عملیات آواربرداری و خاکبرداری این روستا نظارت دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور نیروهای فعال و ماهر منطقه ویژه پارس در این منطقه و همچنین با توجه به بکارگیری ماشین آلات متعدد عملیاتی روند عملیات آواربرداری و خاکبرداری در این روستا از سرعت بالایی برخوردار است.
دبیر شورای فرهنگی منطقه ویژه پارس با اشاره به مصوبات ستاد بحران منطقه ویژه پارس افزود: اجرای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی متعدد در راستای کمک به بازیابی روحیه آسیب دیدگان این حادثه از برنامه های منطقه ویژه پارس جهت اجرا در مناطق زلزله زده استان بوشهر خواهد بود.

ابراز رضایت عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از خدمات رسانی منطقه ویژه 
حضرت آیت الله حسینی بوشهری با حضور در روستای درویشی شهرستان دشتی از خدمات رسانی منطقه ویژه پارس به زلزله زدگان استان بوشهر ابراز رضایت کرد. 

خدمات رسانی منطقه ویژه پارس به زلزله زدگان استان بوشهر ستودنی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با پیگیری شیوه خدمات رسانی شرکت های نفتی مستقر در منطقه ویژه پارس و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته،خواستار توجه جدی و عزم همگانی برای تسریع در عملیات های خاکبرداری و بازسازی مناطق زلزله زده استان شد.
احمد قلعه بانی ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های صورت گرفته در کمیته بحران منطقه ویژه پارس جهت تسریع در روند فعالیتها برخی دستورات لازم را صادر کرد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران حضور صنعت در کنار مردم و خدمات رسانی صنعتگران نفت در استان بوشهر با مردم مناطق زلزله زده قطعاً الیتام بخش آلام مردم برشمرد و گفت: همکاران ما در حوزه پارس جنوبی با نگاه ویژه خود و ضمن پاسداشت و صیانت از منابع ملی و تلاش جهت حضور پررنگ در میادین کار و تلاش همواره خود را در قبال محیط پیرامونی مسئول دانسته و در تمامی شرایط در کنار مردم خواهند بود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه های مختلف صنعت نفت در استان بوشهر در حادثه زلزله پرداخت و گفت: از اولین ساعات وقوع این حادثه در استان بوشهر تمام امکانات شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس بسیج شده اند و همراه و همگام با دستگاههای اجرایی استان بوشهر در عملیات های امداد و نجات و آواربرداری حضوری پررنگ داشته اند.
نصوری افزود: اعزام بالگردهای امدادی، کامیونهای حامل مواد غذایی ، آمبولانس ها و تیم های پزشکی و پرستاری، تیم های عملیاتی و امدادی از سوی شرکت های مستقر در منطقه و با هماهنگی ستاد بحران استان بوشهر از مهمترین فعالیت های صورت گرفته در نخستین روز حادثه بوده است.
رئیس کمیته بحران منطقه ویژه پارس افزود: هم اکنون نیز روستای درویشی یکی از روستاهای زلزله زده توسط مجموعه نفت مستقر در منطقه ویژه پارس و دستگاههای اجرایی شهرستان عسلویه در حال خاکبرداری است که امید می رود در مدت زمانی کوتاه عملیات خاکبرداری و آواربرداری این روستا به پایان برسد.
نصوری در این تماس از همراهی مدیران عامل شرکت نفت و گاز پارس،مجتمع گازی پارس جنوبی،عملیات غیرصنعتی پازارگاد ،شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس و بهداشت و درمان صنعت نفت تقدیر کرد.

 

شناسه خبری: 25952

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو