تولید ٤١ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال ٩١

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25959
ساعت 09:48 دوشنبه 26 فروردين 1392
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حدود ٤١ میلیون تن محصول در مجتمع های پتروشیمی کشور تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: سال گذشته ١٥ میلیون و ٨٠٠ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش، ١١ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
رمضان اولادی افزود: در سال گذشته با استفاده از حداکثر توان داخلی در مجتمع های پتروشیمی در کل ٤١ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شد که ٢٨ میلیون تن قابل فروش بود و از میزان ١٥ میلیون و ٨٠٠ هزار تن صادر و ١٢ میلیون و ٢٠٠ هزار تن به مصرف داخلی رسید.
وی ادامه داد: ظرفیت نصب شده در مجتمع های پتروشیمی در سال گذشته از ٥٤ میلیون و ٥٠٠ هزار تن به ٥٧ میلیون و ١٠٠ تن افزایش یافت و سهم محصولات پتروشیمی در صادرات غیر نفتی ٣٨ درصد و در محصولات صنعتی ٤٧ درصد بود.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد:، در سال گذشته ١٥٦ هزار و ٩٣٣ میلیارد ریال فروش داخلی داشته ایم.
وی با بیان این که که ظرفیت نصب شده پتروشیمی امسال ظرفیت تولید حدود ٥٨ میلیون و ٥٠٠ هزار تن خواهد شد، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم که تولید به ٥٠ میلیون تن برسد.
اولادی با اشاره به بهره برداری از طرح خط لوله اتیلن غرب در سال ٩١ گفت: فاز اول خط اتیلن غرب با ظرفیت ٣٣ تا ٣٤ هزار تن هم اکنون در سرویس قرار دارد و فاز دوم پتروشیمی کاویان و تکمیل خط اتیلن غرب در اولویت طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار دارد.
وی در مورد تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی اظهار کرد: شرکت های پتروشیمی در سال ٩١ در راستای دستیابی به خودکفایی بنزین، یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون لیتر اکتان افزا و ٢،٣ میلیارد لیتر برش سنگین به شرکت پالایش و پخش تحویل دادند.
اولادی همچنین از تولید چهار میلیون و ١٠٠ هزار تن کود اوره در کشور خبر داد و گفت: از مجموع اوره تولید شده ٢،٥ میلیون تن صادر و ١،٦ میلیون تن نیز در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مجتمع های پتروشیمی توان تامین کامل کود اوره مورد نیاز کشاورزان را دارند و در سال گذشته ١،٦ میلیون تن درخواست و تحویل داده شد.

شناسه خبری: 25959

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو