منطقه ویژه خلیج فارس به قطب صادرات غیر نفتی کشور تبدیل خواهد شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25970
ساعت 15:23 دوشنبه 26 فروردين 1392
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، از صادرات غیر نفتی با رشد 6 درصدی نسبت به سال 1390 در این منطقه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان افزود: با توجه به پیاده سازی نظام مدیریت یکپارچه و بهره مندی از مدل های نظام مند در چرخه کار، توانستیم بالغ بر سه میلیون و 173 هزار و 533 تن تولیدات منطقه به ارزش 698 میلیون و691 هزار و 838 دلار به بازارهای هدف صادر کنیم.
وی ادامه داد: این میزان نسبت به سال 1390 در مقام تناژ با 6 درصد رشد و در باب ارزش حدود 11/5درصد محقق شده که این مهم یک موفقیت کم نظیر در حوزه صادرات غیر نفتی به شمار می آید.
این مقام مسئول اعلام کرد: این میزان صادرات شامل 2 میلیون و 966 هزار و582 تن مواد معدنی، 95 هزار و151 تن شمش آلومینیوم، 73 هزار تن اسلب فولادی، 30 هزار تن آهن اسفنجی و 8800 تن روی بود.
هندیان اظهار داشت: این روند با قوت و شدت بیشتر در سال 92 به عنوان یک برنامه نظام مند و با بازدهی بالا در دستور قرار خواهد گرفت و مقرر شد نسبت به کاهش ریسک سرمایه گذاری در تولید، بالا بردن جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، پایین آوردن هزینه های تولید به منظور مشارکت در تجلی سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی مزین شده، نقشی پر رنگ تر را ایفا نمائیم.
وی در پایان گفت با تکمیل چرخه تولید صنایع مستقر در منطقه، منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک نماد پر افتخار در صادرات محصولات غیر نفتی تبدیل خواهد شد.

شناسه خبری: 25970

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو