كيش در مسير پيشرفت اقتصادي و گردشگري گام بر مي دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/25973
ساعت 12:37 سه شنبه 27 فروردين 1392
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: كيش داراي ظرفيت ها و سرمايه هاي طبيعي فراواني است و مستعد پيشرفت در زمينه هاي اقتصادي و گردشگري است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عليرضا عامري با بيان اين كه كيش به مقصد گردشگري كشور تبديل شده است افزود: كيش جايگزين مناسبي براي سفرهاي خارجي و مقصد گردشگري خانوادگي و اسلامي است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش تاكيد كرد: جزيره كيش با دارا بودن ظرفيت هاي متعدد گردشگري مي تواند به لحاظ موقعيت مكاني و عناصر مهم جذب گردشگر با تقويت صنعت و توليد به سمت اقتصاد مبتني بر گردشگري و تنوع بخشيدن به فعاليت هاي اين حوزه براي ايجاد فرصت هاي نوين گام هاي بلند و استواري بردارد.
وي افزود: اين اراده در سازمان منطقه آزاد كيش وجود دارد تا در كوتاهترين زمان و با نهايت مساعدت، پروژه هاي گردشگري در اين جزيره به اتمام و نتيجه برسد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به سفر بيش از يك ميليون و 500 هزار گردشگر داخلي و خارجي به جزيره كيش خبر داد و خاطر نشان كرد: جذب اين تعداد گردشگر جلوگيري از خروج ميليون ها دلار ارز از كشور را در پي داشته است.
عامري تلاش در جهت توسعه گردشگري را ضروري دانست و با بيان اين كه كيش در مسير پيشرفت اقتصادي و گردشگري گام بر مي دارد اضافه كرد: جذب و بررسي طرح هاي سرمايه گذاري گردشگري و انتخاب طرح هاي بديع، پيگيري طرح گردشگري سلامت، ساماندهي مراكز اقامتي ومجموعه هاي سياحتي، برگزاري دوره هاي آموزشي براي ارتقاء سطح دانش كارشناسان و برنامه ريزي جهت جذب هر چه بيشتر گردشگر از ديگر برنامه ها براي توسعه گردشگري منطقه است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تأكيد بر تكميل پروژه هاي نيمه تمام در كيش گفت: : اتمام شبكه هاي اصلي و ارتباطي آب و فاضلاب،ااتمام فاز اول توسعه اسكله هاي بندر تجاري كيش، ساخت ترمينال مسافري شماره 2 بندرگاه، فاز اول لايروبي و احداث دايك پيراموني جهت پهلوگيري كشتي هايي به ظرفيت 12 هزار تن در بندرگاه تجاري كيش، عمليلت لايروبي بندر تداركاتي چارك، شبكه هاي اصلي و ارتباطي آب و فاضلاب، تكميل شبكه برق، توسعه پاركهاي ساحلي و طرح توسعه بيمارستان از جمله طرح هاي عمراني و زيربنايي است كه در كيش اجرا مي شود.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟