تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از منابع داخلی در منطقه ویژه سیرجان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26024
ساعت 07:38 دوشنبه 2 ارديبهشت 1392
معاون امور صنایع منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: واردات کالای خارجی به این منطقه در سال 91 با کاهش رشد 32 درصدی روبرو بوده در حالی که تولید کالا در کارخانجات مستقر، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قاسم میرزاده در این خصوص ادامه داد: از آنجا که واردات کالا از خارج از کشور به منطقه عمدتا مواد اولیه کارخانجات جهت استفاده در خطوط تولید و تبدیل آنها به محصولات صنعتی است این کاهش ورود مواد اولیه و از طرفی افزایش تولیدات واحدهای صنعتی، بیانگر تأمین مواد اولیه خود از منابع داخی (سرزمین اصلی) است.

وی افزود: از آنجا که این مواد اولیه تولیدات صنایع قبلی فعال در کشور و یا مواد خام داخلی هستند، این امر به تقویت و توسعه این واحدها و استفاده بهینه از منابع داخلی و بومی و در نهایت خودکفائی کشور کمک فروانی خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در سال 91 قریب 33 هزارتن کالای خارجی اعم از کالای تجاری و مواداولیه به منطقه وارد شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش رشد 32 درصدی داشته است و همچنین طی این مدت بیش از 116 هزارتن کالا با رشد بیش از 9 درصد در کارخانجات مستقر در منطقه تولید شده است.
 

 

شناسه خبری: 26024

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو