دومین جشنواره سلامت پارس جنوبی گشایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26062
ساعت 13:55 پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392
دومین جشنواره سلامت در پارس جنوبی از روز سه شنبه (3 اردیبهشت) به مدت چهار روز در دانشگاه خلیج فارس شهرستان جم( واقع در شهرک پردیس) گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه افتتاحیه این جشنواره بیان کرد: توجه به سلامت کارکنان در صنعت نفت امری مهم است.
نصیری گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تلاش برای سلامت خانواده ها و آشنایی آنها با فرآیند صنعت پتروشیمی است که می تواند سطح آگاهی را در میان کارکنان و خانواده ها افزایش دهد.
وی با اشاره به نقش اساسی انسان به عنوان محور توسعه پایدار بیان کرد: حفظ و ارتقا سطح سلامت کارکنان و پیشگیری از به خطر افتادن سلامت آنها در برابر عوامل مخاطره آمیز محیط کار همواره در راس برنامه ها بوده و از اولویت بالایی برخوردار است.
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه تصریح کرد: ارتقا سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کارکنان و تحقق آرمان « انسان سالم در محیط کار سالم» از جمله اولویت های شرکت ملی پتروشیمی است.
در ادامه نیز دبیر ستاد مرکزی دومین جشنواره سلامت پتروشیمی در منطقه پارس گفت: دومین جشنواره سلامت پتروشیمی به همت مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با مدیریت اجرایی شرکت پتروشیمی پارس، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، مرکز بهداشت شهرستان کنگان، سازمان انتقال خون استان بوشهر و کلیه شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه برگزار شده است.
خسرو آبادی در ادامه بیان داشت: این جشنواره با محوریت قرار دادن سلامت نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه و به منظور ترویج فرهنگ سلامت با محورهای سلامت محیط کار، تغذیه و سلامتی، بهداشت، ایمنی و محیط زیست، پزشکی خانواده، ورزش و سلامتی، مطالعات اجتماعی به مناسبت هفته سلامت و روز جهانی بهداشت حرفه‌ای برگزار شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: دومین جشنواره سلامت در پارس جنوبی دارای هشت کارگروه مختلف است که هر کارگروه برنامه‌های متنوعی را در نظر دارد.
خسرو آبادی در ادامه اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با سلامتی از قبیل کمک‌های اولیه، ارگونومی در خانه، توصیه‌های ایمنی برق، تغذیه، پزشکی خانواده، کار با شوینده‌های شیمیایی، زخم‌های گوارشی، فشار خون و ایدز و همچنین برگزاری سمینارهای آموزشی تغذیه، بهداشت روان و خنده درمانی از جمله برنامه‌های کارگروه‌هاست.
غرفه‌های این نمایشگاه شامل غرفه‌های تغذیه، نقاشی خانواده، گل و گیاه، تجهیزات ورزشی، عینک‌های آفتابی و کالای پزشکی و برگزاری مسابقات متنوع شامل طناب کشی، شنا، بسکتبال، گل فنی، پرتاب دارت و هفت سنگ، آشپزی، جشن بادبادک‌ها و نقاشی خانواده است.
گفتنی است نخستین جشنواره سلامت در پارس جنوبی در سال 1388 برگزار شده است.

شناسه خبری: 26062

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو