راهکارهای مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی خلیج فارس بررسی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26063
ساعت 13:58 پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392
نشست تخصصی بررسی مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس با حضور متخصصان موسسه همکاری های بین المللی ژاپن و مدیرن ارشد صنعت نفت در منطقه ویژه پارس با هدف بررسی راهکارهای توسعه متوازن صنعت و محیط زیست در عسلویه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست با تببین اهداف و رسالت های این سازمان در حوزه زیست محیطی و اجتماعی گفت: صنعت نفت همواره بر رعایت الگو و مدل توسعه همه جانبه تاکید دارد و در این راستا همگام با اجرای پروژه های نفت و گازی در منطقه ویژه پارس تمامی مسایل زیست محیطی مورد لحاظ قرار گرفته است.
مسعود نصوری افزود: گسترش و توسعه جنگل های حرا در خلیج فارس و کنار تاسیسات نفت و گازی در منطقه ویژه پارس یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در راستای حفاظت از محیط زیست در حوزه خلیج فارس می باشد که با جدیت در حال انجام و پیگیری است.
وی با تقدیر از حضور کارشناسان و متخصصان موسسه همکاری های بین المللی ژاپن(JICA) در منطقه ویژه پارس از آمادگی سازمان منطقه ویژه پارس جهت اجرای موفق طرح ها و پروژه های زیست محیطی این گروه بین المللی خبر داد.
«طرح تقویت سازی مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس و نواحی ساحلی آن» به عنوان پروژه مشترک وزارت نفت و سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در سه منطقه عملیاتی عسلویه، ماهشهر و جزیره خارگ به عنوان مناطق پایلوت اجرا خواهد شد.
بررسی میزان آمادگی در شرایط بحران های آلودگی نفتی در خلیج فارس، بررسی وضعیت زیست محیطی منطقه ویژه پارس به لحاظ کنترل آلاینده های هوا، آب، پساب و مدیریت پسماند از جمله اهداف «جایکا» در منطقه عسلویه است.

شناسه خبری: 26063

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو