منطقه ویژه اقتصادی سرخس به قطب چهارم پتروشیمی کشور تبدیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26065
ساعت 14:48 پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392
مدیر کل صنایع پایین دستی شرکت پتروشیمی ایران گفت: با استقرار صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس در خراسان رضوی این منطقه به قطب چهارم پتروشیمی کشور تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، محمد زیار در نشستی با معاون برنامه ریزی استاندار و برخی از مسوولان حوزه اقتصادی خراسان رضوی در مشهد، افزود: در تقسیم بندی های موجود در شرکت پتروشیمی ایران بعد از عسلویه، چابهار و ماهشهر، سرخس یکی از اولویت های اساسی این شرکت برای استقرار بخش چهارم طرح توسعه صنایع پتروشیمی است.
وی بیان کرد: احداث پارک بزرگ گوگرد استحصالی از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه ویژه اقتصادی سرخس از طرح های بزرگ شرکت پتروشیمی ایران است که بزودی وارد مرحله اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: در حوزه صنایع گاز و پتروشیمی 14 طرح فوق العاده برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سوی این شرکت در نظر گرفته شده است که با اجرایی شدن آنها در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این منطقه در زمینه صنایع پتروشیمی خواهیم بود.
وی گفت: احداث واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد که در این زمینه پیگیری های لازم توسط مسوولان شرکت پتروشیمی ایران و مدیران منطقه مزبور در حال انجام است.
مدیرکل صنایع پایین دستی شرکت پتروشیمی ایران گفت: در حوزه صنایع بالادستی هم طرحهای مهمی می توان برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نظر گرفت که تبدیل گاز متان به اولوفین ها و تولید پلیمر و پلی اتیلن از جمله این طرح ها است.
وی با بیان اینکه افق توسعه اقتصادی سرخس دلگرم کننده است، افزود: با تلاش های انجام گرفته منطقه ویژه اقتصادی سرخس در آینده نزدیک تبدیل به قطب بزرگ صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امروز سرخس یک اولویت اساسی برای توسعه اقتصادی استان به شمار می رود و ظرفیت های موجود در آن باید به بهترین شکل ممکن تبدیل به فرصتهای سرمایه گذاری شود.
رضا جمشیدی افزود: در شهرستان سرخس همه زیربناهای توسعه با بالاترین استانداردها ایجاد شده است لذا باید رویکرد دلسوزانه و جدی نسبت به مقوله سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لحاظ شود.
وی بیان کرد: فرودگاه، راه آهن، پالایشگاه و سد دوستی چهار مولفه بزرگ توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس هستند که با توجه به این ظرفیت ها آینده روشنی را برای آن می توان متصور شد.

شناسه خبری: 26065

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو