اولین جشنواره تئاتر ساحلی خلیج فارس در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26083
ساعت 18:10 شنبه 7 ارديبهشت 1392
همزمان با برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری خلیج فارس نخستین جشنواره تئاتر ساحلی خلیج فارس نیز در جزیره قشم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای ترویج ارزش‌های فرهنگ متعالی اسلامی ایرانی و تقویت عناصر هویت ملی از طریق هنر فاخر نمایش، این مدیریت نخستین جشنواره سراسری تئاتر ساحلی را با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان منطقه آزاد قشم و انجمن نمایش جزیره قشم برگزار می‌کند.
حجت الاسلام علی ملانوری افزود: توجه به ارزش‌های دینی، امید آفرینی، آگاهی بخشی در عرصه اخلاق انسانی و تقویت فرهنگ بومی همراه با فراهم آوردن بستر مناسب تبادل افکار و اندیشه ها از طریق هنر نمایش، توسعه گردشگری و معرفی جاذبه های جزیره و عجائب هفتگانه خلیج فارس با توجه به محل های برگزاری جشنواره از اهداف نخستین جشنواره سراسری تئاتر ساحلی است.
به گفته وی با توجه و تأکید بر نام زیبای خلیج فارس، معرفی خلیج فارس از زبان هنر نمایش نیز از موضوع‌های مورد تأکید این جشنواره محسوب می‌شود.
وی از قطعی شدن اجرای دو نمایش خیابانی از دو گروه نمایش از شهرستان‌های همدان و میناب در قالب این جشنواره در قشم خبر داد و گفت: گروه سپید و سیاه همدان با نمایش ساحلی «دیروز، امروز، فردا» به کارگردانی مهدی حبیبی و گروه نمایش صدف از شهرستان میناب با نمایش ساحلی «تحت عنوان خلیج فارس» به کارگردانی مشترک باقر رمضان زاده و حبیب الله ناصری را در جشنواره تئاتر ساحلی خلیج فارس در قشم اجرا خواهند کرد.
در این جشنواره که از ششم الی نهم اردیبهشت ماه جاری در سواحل خلیج فارس برگزار می‌شود، هرکدام از این دو نمایش دو اجرای عمومی و یک اجرای داوری خواهند داشت.
آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز نهم اردیبهشت ساعت 10صبح روی لنج در آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار می ‌شود.
نخستین جشنواره تئاتر ساحلی خلیج فارس به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس)، سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

شناسه خبری: 26083

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟