بازدید مسئولان بندر آستاراخان روسیه از بندر امیر آباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/26088
ساعت 10:57 يکشنبه 8 ارديبهشت 1392
در راستای توسعه تجارت و افزایش تعامل بین بنادر حاشیه دریای خزر، معاون بندر آلفا آستاراخان، از امکانات و تجهیزات و مزایای بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دیدن کرد.

 به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید علی نعیمی مدیر بندر امیرآباد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تجهیزات و امکانات به روز این بندر و همچنین موقعیت طلایی این منطقه در شاهراه تجارت شمال-جنوب، این منطقه را از لحاظ توانایی های بالقوه در جذب سرمایه گذاران، بسیار مناسب توصیف کرد.
وی با اشاره به رکورد بیش از سه و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال گذشته گفت: نقش استراتژیک این بندر در ارتباط بین کشورهای C.I.S بر هیچکس پوشیده نیست و اظهار امیدواری کرد روند سرمایه گذاری در این منطقه و افزایش بی سابقه حجم تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، همچنان رشد صعودی خود را حفظ نموده و به جایگاهی که مد نظر مدیران و برنامه ریزان آن است دست یابد.
وی با اشاره به راه اندازی اسکله رو-رو ریلی در اواسط امسال و ایجاد ظرفیت های بیشتر در تخلیه و بارگیری با احداث 4 پست اسکله جدید ، برای همکاری هرچه بیشتر با بنادر کشورهای همسایه اعلام آمادگی کرد.
معاون بندر آلفا نیز ضمن اشاره به وسعت بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، هدف این سفر و بازدید را استفاده از تجربیات بندر امیرآباد و بکارگیری آن در بندر آلفا اعلام کرد و گفت: از طی سه سال گذشته توانسته ایم تجهیزات خود را ارتقا داده و بندر خود را به ریل راه آهن تجهیز نماییم و خوشحالم که بتوانیم همکاری های بیشتری با بندر امیرآباد داشته باشیم.
مقرر شد جهت رشد هر چه بیشتر فعالیت های بین دو بندر ، تفاهم نامه ای تنظیم و به امضای مدیران برسد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو